ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون به صورت گام به گام

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل ما به آموزش بکاپ گرفتن از آیفون پرداخته ایم. با مطالعه این مطلب به راحتی می توانید بدون نیاز به کمک متخصص از آیفون خود بکاپ بگیرید. البته اگر شما به هر دلیلی نیاز به تعمیر یا به روز رسانی گوشی آیفون خود دارید؛ می توانید از صفحه تعمیر موبایل اپل درخواست تعمیرات خود را ثبت کرده و برای ما ارسال نمایید.

تصور کنید که آیفون شما به هر دلیل خراب شده و اطلاعت موجود در دستگاه شما از بین برود. با توجه به این که امروزه تلفن های همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات مختلف از جمله تصاویر، ویدیوها و فایل های مختلف است، از بین رفتن و حذف این اطلاعات می تواند فرد را دچار نگرانی های زیادی کرده و دردسرهای بزرگی ایجاد نماید. توصیه می شود برای جلوگیری از این مشکل، همیشه از آیفون خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی در دستگاه، نگران حذف و از بین رفتن اطلاعات خود نباشید.

تعمیر گوشی آیفون : تعمیرات گوشی ایفون : تعمیر موبایل آیفون

چرا نیاز است تا از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

یقینا خرابی آیفون می تواند فرد را دچار نگرانی های زیادی نماید و همچنین هزینه زیادی را نیز بر دوش وی بگذارد. مشکلات نرم افزاری مختلف مانند هنگ کردن گوشی یا کند شدن سرعت آن نیز منجر به ایجاد دردسرهایی می گردد. اما بدتر از همه اینها حذف شدن اطلاعات آیفون است که در صورتی که این ازلاعات ارزشمند باشد ممکن است حتی چندین روز ذهن فرد را درگیر نماید. گاهی این اطلاعات قابل جایگزین نبوده و تصاویری و فیلم هایی هستند که خاطرات فرد را در بر گرفته اند. گاهی هم اطلاعات شغلی فرد و داده های مختلف ارزش زیادی داشته و حذف شدن آنها برنامه های فرد را به هم می ریزد.

با توجه به این نکات پشتیبان گیری از آیفون یک امر ضروری است که می تواند از دردسرهای مختلف جلوگیری نماید. در صورت از بین رفتن یا خرابی سخت افزار آیفون، به سادگی می توان هنگام خرید دستگاه جدید، از یک نسخه پشتیبان استفاده کرد و اطلاعات قبلی را بازیابی نمود.

بیشتر بخوانید: معرفی رایج ترین ارورهای گوشی آیفون و برطرف کردن آنها

روش های بکاپ گرفتن از آیفون

به طور کلی، دو گزینه برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات آیفون خود پیش رو دارید: پشتیبان‌گیری با استفاده از کامپیوتر و پشتیبان‌گیری آنلاین از طریق iCloud که  هر دو گزینه محاسن خاص خود را دارند.

iCloud یک راه حل خوب برای تنظیمات و بکاپ گرفتن از آیفون است که آرامش خاطر زیادی را ارائه می دهد، اما احتمالا برای استفاده حداکثری از آن باید فضای ذخیره سازی iCloud بیشتری را خریداری کرد. استفاده از رایانه برای بکاپ گرفتن نیاز به تفکر و اقدامات دستی بیشتری دارد، اما روش کارآمدتری است بکاپ گرفتن و بازیابی نسخه پشتیبان با استفاده از رایانه بسیار سریع تر از بازیابی از طریق iCloud است.

بیشتر بخوانید: مشخصات آیفون 13 اپل ، مدل ها و ویژگی ها

نحوه بکاپ گرفتن از آیفون در iCloud

اپل تلاش کرده است تا با iCloud Backup، بکاپ گیری را راحت تر نماید. این ویژگی iOS به iPhone، iPad یا iPod touch شما اجازه می‌دهد از محتویات آن در فضای ابری پشتیبان تهیه کند. اگر به دنبال روشی ساده برای پشتیبان گیری از آیفون خود هستید،این روش به شما پیشنهاد می گردد. نکته مثبت در رابطه با پشتیبان گیری با iCloud این است که می توانید تنها آن را تنظیم کرده و بقیه کار را به خود دستگاه بسپارید.

پشتیبان‌ گیری با iCloud زمانی که آیفون شما در حال شارژ، قفل و اتصال به Wi-Fi است، به‌طور خودکار انجام می‌شود. هنگامی که دستگاه خود را برای پشتیبان‌ گیری iCloud پیکربندی کردید، بکاپ گرفتن آیفون به صورت دوره‌ای در هنگام شارژ شدن انجام خواهد شد.

مراحل بکاپ گیری از آیفون با استفاده از iCloud

برای بکاپ گرفتن از آیفون با استفاده از iCloud می توان به راحتی با انجام مراحل زیر، پشتیبان گیری را انجام داد:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی نام خود در بالا ضربه بزنید، سپس iCloud را انتخاب کنید.
  • روی iCloud Backup ضربه بزنید.
  • روی Back Up Now ضربه بزنید. تا پایان فرآیند به Wi-Fi متصل بمانید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

چگونه پشتیبان گیری iCloud خود را بررسی کنیم؟

در هنگامی که بکاپ گیری آیفون در حال انجام است باید اطمینان حاصل کنید که به شبکه Wi-Fi خود متصل هستید. در اینجا نحوه بررسی پشتیبان گیری آمده است:

در IOS 11:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی نام خود در بالا ضربه بزنید، سپس iCloud را انتخاب کنید.
  3. روی Manage Storage ضربه بزنید.
  4. روی Backups ضربه بزنید.

در IOS 10.3:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی نام خود در بالا ضربه بزنید، سپس iCloud را انتخاب کنید.
  3. روی نموداری که میزان استفاده از iCloud شما را نشان می دهد ضربه بزنید، سپس روی Manage Storage ضربه بزنید.
  4. دستگاه خود را انتخاب کنید. iOS جزئیات مربوط به آخرین زمان پشتیبان‌گیری و اندازه فایل پشتیبان را به شما نشان می‌دهد.

بکاپ گیری iCloud چگونه کار می کند؟

پشتیبان گیری iCloud به شما امکان می دهد دستگاه خود را تقریبا از هر کجا بازیابی کنید. همچنین ارتقاء دستگاه را نیز آسان می کند. برای مثال، وقتی یک دستگاه iOS جدید را راه‌اندازی می‌کنید، سیستم از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از پشتیبان‌گیری iCloud آن را بازیابی کنید یا خیر. در این صورت می توانید تمام اطلاعات موجود در آیفون قبلی خود را به دستگاه جدید انتقال دهید.

اما پشتیبان گیری iCloud چند نقطه ضعف دارد که با آگاهی از آنها می توان بکاپ گیری را راحت تر انجام داد. برای بکاپ گیری با استفاده از این روش دستگاه شما باید به منبع تغذیه وصل باشد. همچنین دستگاه شما به اتصال Wi-Fi نیاز دارد و باید به اینترنت متصل باشد. دستگاه باید قفل باشد و همچنین برای ذخیره نسخه پشتیبان باید فضای کافی در iCloud داشته باشید.

نحوه بکاپ گیری از آیفون با استفاده کامپیوتر

در سال 2019، اپل آیتونز را در محصولات خود متوقف کرد، بنابراین دیگر نمی‌توان از آن به عنوان روشی برای بکاپ گیری از گوشی خود با مک بوک استفاده کرد، مگر این که برای این کار از macOS Mojave یا نسخه‌های قبلی آن استفاده نمود. با این وجود، iTunes هنوز برای رایانه های شخصی ویندوزی در دسترس است. قابل توجه است که برای کاربران رایانه های شخصی ویندوز نیازی به اتصال به اینترنت نیست و همچنین نیازی به پرداخت هزینه برای فضای iCloud یا هر چیز دیگری وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید فضای هارد دیسک کافی برای قرار دادن نسخه پشتیبان است.

برای انجام این کار، باید آیفون یا آیپد خود را با استفاده از کابل همگام سازی USB به مک یا رایانه شخصی خود به صورت فیزیکی متصل کنید. همچنین می‌توانید iTunes را طوری پیکربندی کنید که امکان پشتیبان‌گیری از طریق Wi-Fi را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: خرابی ها و مشکلات آیفون 13

نحوه بک آپ گرفتن از آیفون در iTunes

استفاده از کامپیوتر ویندوزی:

دستگاه iOS خود را به رایانه‌ای که معمولا با آن همگام‌سازی می‌کنید وصل کنید و با استفاده از کابل USB یا USB-C یا اتصال Wi-Fi وصل شوید. روی iTunes دوبار کلیک کنید. یک نماد در نوار منو در سمت چپ بالای پنجره iTunes ظاهر می شود که باید بر روی آن کلیک کنید. برای شروع پشتیبان گیری از دستگاه iOS خود در رایانه، روی Back Up Now کلیک کنید. اگر می‌خواهید گذرواژه‌های حساب، داده‌های Health و HomeKit را وارد کنید، باید مطمئن شوید که چک باکس با عنوان Encrypt iPhone backup نیز علامت زده شده است.

برای دیدن نسخه های پشتیبان ذخیره شده در رایانه خود، Edit و سپس Preferences و سپس Devices را انتخاب کنید. بک آپ های رمزگذاری شده را با نماد قفل در لیست پشتیبان ها خواهید دید.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

استفاده از MacOS Mojave یا نسخه قبلی:

  1. iTunes را باز کنید و دستگاه خود را با کابل USB به رایانه خود وصل کنید. اگر از شما رمز عبور دستگاهتان خواسته شد آنها را وارد نمایید.
  2. دستگاه خود را در رایانه خود انتخاب کنید.
  3. روی Back Up Now کلیک کنید.
  4. هنگامی که فرآیند به پایان رسید، خواهید دید که پشتیبان گیری با موفقیت به پایان رسید زیرا تاریخ و زمان آخرین نسخه پشتیبان به شما نشان داده می شود.

نحوه بکاپ گرفتن از آیفون در مک

  1. با استفاده از macOS Catalina یا نسخه جدیدتر، یک پنجره Finder را باز کنید و دستگاه خود را با کابل USB به رایانه خود متصل کنید.
  2. اگر از شما رمز عبور دستگاهتان خواسته شد آن را وارد نمایید.
  3. دستگاه خود را در رایانه خود انتخاب کنید.
  4. اگر می‌خواهید از داده‌های Health و Activity از دستگاه یا Apple Watch خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید نسخه پشتیبان خود را با انتخاب کادر انتخاب Encrypt local backup رمزگذاری کنید، که برای ایجاد رمز عبور لازم است.
  5. Back Up Now را انتخاب کنید.
  6. هنگامی که فرآیند به پایان رسید، خواهید دید که پشتیبان گیری با موفقیت به پایان رسید زیرا تاریخ و زمان آخرین نسخه پشتیبان به شما نشان داده می شود.

در پایان لازم است اشاره کنیم که تعمیر دیگر برندهای موبایل از جمله تعمیر گوشی سامسونگ و رفع مسائل و مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری آن ، تعمیر گوشی هواوی ، سونی ، ایسوس ، لنوو ، نوکیا و تعمیر گوشی شیائومی همگی در حوزه تخصص های مرکز تعمیرات موبایل قرار می گیرد. پس بدون نگرانی تعمیر هر نوع مدل و برند گوشی و یا حتی خدماتی از قبیل تعویض ال سی دی گوشی خود را به ما بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟