ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

علت کند شدن گوشی موبایل و راه حل آن

کند شدن گوشی موبایل

کند شدن گوشی موبایل

یکی از بزرگترین مشکلات و موارد رایج در تعمیرات موبایل که اکثر تلفن های هوشمند با گذشت زمان با آن رو به رو می شوند، کند شدن عملکرد آنهاست. هر چه مدت زمان بیشتری از عمر تلفن های هوشمند می گذرد، سرعت آنها کند و کندتر می شود. کند شدن گوشی می تواند برای کاربران مشکل ساز شده و افراد از کار کردن با گوشی خسته شوند. اما چگونه می توان این مشکل بزرگ را در گوشی های مختلف برطرف کرد؟ در این مقاله به علت کند شدن گوشی موبایل و راه حل آن پرداخته شده است.

تعمیرات موبایل

دلایل کند بودن سرعت تلفن همراه

در ابتدا به دلایلی که باعث می شود تلفن های هوشمند سرعت اولیه خود را از دست بدهند اشاره شده است و در ادامه نحوه برطرف نمودن این مشکلات بیان خواهد شد.

  1. طول عمر قطعات سخت افزاری

سخت افزار تلفن های هوشمند مانند اجزای بدن انسان هستند. بدین صورت که هنگامی که بدن انسان پس از رسیدن به یک سن خاص به درستی عمل نمی کند، در مورد سخت افزار موبایل نیز همین اتفاق می افتد و گذشت زمان باعث می شود تا برخی قطعات دستگاه عملکرد اولیه خود را از دست بدهند و در نتیجه بر کاهش سرعت موبایل تاثیر داشته باشند.

اگر بخواهیم این مسئله را با یک مثال روشن کنیم می توانیم به پردازنده یا CPU اشاره نماییم. پردازنده بهترین عملکرد را در دمای خاصی ارائه می دهد و اگر با افزایش دما، پردازنده بیش از حد گرم شود، ممکن است عملکرد پردازنده کاهش یابد و در نتیجه آن سرعت گوشی نیز کاهش خواهد یافت.

همچنین گرمای بیش از حد، اشعه های مختلف، گرد و غبار و نوسانات برق در هنگام شارژ گوشی به ترانزیستورها فشار وارد کرده و عمر آنها را کاهش می دهد. در نتیجه تمامی این اتفاقات ما با کند شدن سرعت گوشی مواجه خواهیم شد.

  1. معیوب شدن قطعات سخت افزاری

قطعات سخت افزاری تلفن های هوشمند می توانند بر اثر از افتادن، خرد شدن، نفوذ مایعات به درون آنها، افزایش جریان برق، وارد کردن کابل ها به پورت های اشتباه و غیره آسیب ببینند. آسیب دیدن هر یک از قطعات سخت افزاری به هر دلیلی، می تواند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه گردد. این مشکل را می توان با تعویض یا تعمیر قطعات برطرف نمود.

همچنین بخوانید: چرا حافظه گوشی خود به خود کم یا زیاد می شود؟

  1. عدم ارتقاء و به روز رسانی سیستم

پس از این که چند ماه یا چند سال از موبایل استفاده شد، دستگاه به روز رسانی هایی را برای سیستم ارائه می دهد که نیاز به دریافت آنها است. به روز رسانی و ارتقای سیستم به بهبود عملکرد سیستم شما کمک می کند زیرا دستگاه های مختلف در هر به روز رسانی باگ ها و مشکلات مختلف مربوط به عملکرد، امنیت، قابلیت ها و غیره را برطرف می کنند.  اما در هر به روزرسانی حجم حافظه گوشی افزایش می یابد و در نهایت سیستم شروع به استفاده از ظرفیت عملیاتی بیشتر، مصرف برق بیشتر و بارگذاری بیش از حد سیستم می کند.  در نتیجه این کارها، شما احساس می کنید که سیستم عملکرد خوبی ندارد و سرعت دستگاه کند شده است.

  1. نصب اپلیکیشن های مختلف

هنگام خرید موبایل، تنها چند برنامه کاربردی در آن وجود دارد که توسط خود دستگاه ارائه شده است. در طول مدت زمان استفاده از دستگاه، ممکن است به برنامه های بیشتری نیاز داشته باشید و اپلیکیشن های مختلفی را نصب نمایید. برخی برنامه ها ممکن است سنگین باشند و عملکرد گوشی را کند نمایند.

  1. برنامه های پیش فرض در تلفن همراه

امروزه تلفن های معمولی 30 تا 40 برنامه بر روی خود به صورت نصب شده دارند. بسیاری از آنها در پس زمینه دستگاه اجرا می شوند و حتی در صورتی که از صفحه فعالی استفاده نمی کنید این برنامه به صورت پیشفرض فعال هستند. ممکن است این برنامه ها به مصرف بیشتر باتری، CPU و RAM منجر شده و در نهایت باعث کاهش عملکرد و کند شدن سرعت دستگاه گردند.

  1. استفاده از تصاویر پس زمینه متحرک و ویجت ها

اگر گوشی شما دارای پردازنده ای کم مصرف و ظرفیت باتری کمتر است، تصاویر پس زمینه متحرک و ویجت هایی با وضوح بالا می توانند سرعت گوشی شما را کاهش دهند.

علاوه بر موارد گفته شده، عوامل مختلف دیگری مانند تضعیف حافظه تلفن همراه، حافظه داخلی (ROM) کم، حافظه RAM ناکافی، باتری فرسوده و باز بودن اپلیکیشن های مختلف به صورت همزمان، می توانند کاهش سرعت گوشی را به دنبال داشته باشند.

اگر گوشی هوشمند شما کند شده است و به دنبال یک نمایندگی معتبر برای انجام تعمیرات گوشی خود هستید؛ ما به شما استفاده از خدمات تعمیر گوشی سامسونگ (تعمیر انواع مدل ها و سری های موبایل سامسونگ) ، تعمیر گوشی آیفون (شامل تعمیر مدل های قدیمی آیفون) ، تعمیر گوشی هواوی و همچنین تعمیر گوشی شیائومی را پیشنهاد می دهیم.

چگونه می توان سرعت تلفن همراه کند را افزایش داد؟

در صورتی که تلفن همراهتان کند شده است نگران نباشید. می توان با انجام کارهایی ساده و پیش پا افتاده سرعت دستگاه خود را افزایش داد. با راه حل های زیر می توانید تلفن کند خود را تعمیر نمایید.

آشنایی با حافظه دستگاه

پیش از هر چیز نیاز است تا در رابطه با میزان حافظه دستگاه خود آشنایی داشته باشید تا برای نصب برنامه های مختلف دچار مشکل نشوید. با اطلاع از مقدار دقیق ظرفیت حافظه می توان دستگاه خود را بهتر مدیریت کرد.

حذف برنامه های مختلف

در گام بعد جهت افزایش سرعت گوشی نیاز است تا برنامه هایی را که استفاده ای از آنها ندارید حذف نمایید. بسیاری از اپلیکیشن ها فضای زیادی را در پس زمینه گوشی می گیرند و با حذف آنها می توان به آزادسازی منابع استفاده شده کمک کرد و سرعت دستگاه را افزایش داد.

حذف داده های پنهان گوشی

در صورتی که تلفن همراه شما کند است، می توانید داده هایی که در حافظه پنهان یا cache دستگاه وجود دارد را حذف نمایید. همچنین فایل های موقتی ممکن است در موبایل وجود داشته باشند که حذف آنها می توان به افزایش سرعت تلفن همراه کمک نماید.

به روزرسانی سیستم

همانطور که گفته شد به روزرسانی یک عمل بسیار مهم در برای تلفن همراه محسوب می شود. آپدیت هایی که گوشی ارائه می دهد را با دقت مطالعه نموده و دستگاه خود را بر طبق آن به روز نمایید. آپدیت های که در ارتباط با امنیت گوشی و رفع باگ های آن است ضروری است و حتما باید انجام گیرند در غیر این صورت سرعت سیستم کند خواهد شد.

غیر فعال کردن برنامه های بلا استفاده

غیر فعال کردن برنامه هایی که استفاده ندارند نیز می تواند به افزایش سرعت سیستم کمک نماید. شما می توانید بدون حذف این اپلیکیشن ها، تنها آنها را ببندید.

مراقبت از سخت افزار گوشی

نیاز است تا در نگهداری دستگاه خود کوشا باشید و از افتادن آن، وارد شدن آب به داخل دستگاه و ضربه خوردن شدید آن جلوگیری نمایید. در صورتی که آسیبی به هر یک از قطعات سخت افزاری دستگاه وارد شد نیاز است تا آن را به تعمیرکار موبایل نشان داده تا مشکل را برطرف نماید.

عدم استفاده از تصاویر متحرک و ویجت

درست است که تصاویر پیش زمینه متحرک زیبایی خاصی را به گوشی شما می دهند اما ارزش کند شدن سرعت دستگاه را نخواهند داشت. در نتیجه توصیه می شود حتی الامکان از تصاویر ثابت و بدون حرکت استفاده نمایید.

غیر فعال کردن همگام سازیی خودکار

همگام سازی خودکار گوشی می تواند به کاهش سرعت آن منجر گردد که با غیر فعال کردن این گزینه در تنظیمات دستگاه می توان سرعت را بهبود بخشید.

خاموش کردن بلوتوث

خاموش کردن بلوتوث دستگاه باعث می شود تا سیستم عملکرد بهتری داشته و از سرعت بالاتری برخوردار باشد. توصیه می شود در صورتی که نیازی به این قابلیت ندارید، آن را خاموش نمایید.

کنترل وضعیت باتری

با توجه به این که ضعیف بودن باتری می تواند منجر به کاهش سرعت سیستم گردد، نیاز است تا در صورت مواجه شدن با این مشکل وضعیت باتری دستگاه خود را بررسی کرد و در صورت نیاز آن را تعویض نمود.

استفاده از کارت های SD پر سرعت

کارت های SD دارای سرعت ها و کیفیت های مختلفی هستند که قرار دادن آنها در تلفن همراه می تواند در کند یا تند شدن سرعت دستگاه تاثیر داشته باشد. برای بالا بردن سرعت سیستم خود بهتر است کارت های SD که دارای سرعت های بیشتری هستند استفاده نمود.

ریستارت کردن تلفن همراه

گاهی اوقات ممکن است وجود مشکلی نرم افزاری در گوشی منجر به کند شدن سرعت آن گردد. در صورتی که گوشی را ریستارت کنید امکان برطرف شدن این مشکل وجود خواهد داشت.


بدون شک تعمیر سخت افزار یا قطعات درونی گوشی کاری بسیار حساس و پیچیده است؛ اما مرکز تعمیرات موبایل قادر است این گونه تعمیرات از جمله تعمیرات هارد گوشی (تعویض و تعمیر هارد اینترنال گوشی) ، تعویض ال سی دی گوشی (شامل تعمیرات تاچ) و تعویض گلس گوشی را نیز به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. حسین احمدپناه گفت:

    ممنون از راهنمایی های خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟