ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی

پوکو اف تری شیائومی

بیایید با هم در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل ، گوشی جدید  ” پوکو اف تری شیائومی ” را بیشتر بشناسیم. خرید یک گوشی هوشمند با ویژگی ها و امکانات گوشی های پرچمدار اما با قیمت گوشی های میان رده، کمی عجیب به نظر می رسد! اما در مورد پوکو اف تری شیائومی (Poco F3 Xiaomi) این موضوع به وضوح مشاهده می شود.

معرفی گوشی های پوکو به بازار در واقع نوعی تهدید برای سایر شرکت های بزرگ موبایل به حساب می آید چرا که به دلیل ارزش خرید بالای آنها، کاربران زیادی جذب مدل های مختلف آن شده اند و پوکو به عنوان یک رقیب جدی برای این کمپانی ها در گردونه رقابت حضور پیدا کرده است.

امروز قصد داریم تا در رابطه با Poco F3 Xiaomi که آن را در دست بسیاری از افراد مشاهده می کنیم صحبت نماییم. ویژگی ها، مزایا و معایب این دستگاه به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفته و نتایج آزمایش های مختلف تخصصی نیز در اختیار شما قرار گرفته است. شما عزیزان همچنین می توانید برای دریافت خدمات تعمیر گوشی شیائومی بر روی لینک آن کلیک نمایید.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی

نگاهی کلی به Poco F3 Xiaomi

ویژگی ها Poco F3 Xiaomi
صفحه نمایش

 

صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+ AMOLED 1080 x 2400 پیکسل، تراکم 395ppi  با Corning Gorilla Glass 5، نسبت تصویر 20:9، نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10+
os Android 11 with MIUI 12
چیپست

 

Qualcomm Snapdragon 870
CPU

 

Octa Core CPU
GPU

 

Adreno 650
RAM

 

6GB  یا  8GB
دوربین پشتی

 

دوربین های سه گانه:

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسل فوق عریض، 5 مگاپیکسل تله ماکرو

دوربین جلو 20 مگاپیکسل
حافظه 128GB یا 256GB
سیم کارت دو سیم کارته (نانو)
شبکه ها

 

شبکه‌های 5G،  4G LTE ( با VoLTE)، 3G HSPA+، 2G EDGE و شبکه‌های GPRS
وایفای

 

Wi-Fi 6
NFC دارد
بلوتوث بلوتوث 5.1
مادون قرمز دارد
مکان یابی GPS، A-GPS، GLONASS، Galileo و BeiDou
USB OTG دارد
پورت USB تایپ C
صدا خروجی صوتی USB Type-C ( صدای با وضوح بالا، بلندگوهای دوگانه Dolby ATMOS و استریو)
رادیو FM ندارد
بیومتریک

 

حسگر تشخیص چهره و اثر انگشت (نصب شده در کنار)
سنسورها ژیروسکوپ، قطب نما، سنسور نور محیط، سنسور مجاورت و شتاب سنج
باتری باتری Li-Po 4520 میلی آمپر ساعتی (غیر قابل تعویض)
متریال جلو و پشت شیشه
ابعاد

 

x 76.4 x 7.8  163.7میلی‌متر
وزن 196 گرم
رنگ ها مشکی شب، آبی عمیق اقیانوسی و سفید قطبی
تاریخ عرضه 22 مارس 2021

جعبه گشایی و آنباکسینگ پوکو اف تری شیائومی

Poco F3 شیائومی در یک جعبه سیاه بزرگ با نشان زرد Poco عرضه می شود. پس از باز کردن جعبه این دستگاه یک گوشی پوکو اف تری شیائومی با حافظه 128 یا 256 گیگابایت مشاهده می شود. در کنار آن اقلام مختلف دیگری نیز وجود دارد که مهم ترین آن شارژر  و کابل USB تایپ C است.

آداپتور برق موجود در جعبه از نوع پر سرعت و 33 واتی است و کابل USB نیز از نوع درجه 3 انتخاب شده است. با توجه به این که پوکو اف تری جک 3.5 میلی متری را ارائه نکرده است، سازنده این دستگاه یک رابط Type-C به جک 3.5 میلی متری صدا را در جعبه قرار داده است.

قاب ژله ابی نه چندان محکمی نیز در داخل جعبه به چشم می خورد که ممکن است به کارتان بیاید. سوزن باز کردن خشاب سیم کارت و دفترچه راهنما نیز از مواردی هستند که می توان آنها را در جعبه پوکو اف تری شیائومی مشاهده کرد. یک سری برچسب های پوکو نیز درون جعبه قرار دارد که در صورتی که طرفدار پروپاقرص پوکو هستید می توانید آنها را بر روی سایر وسایل خود بچسبانبد.

البته بسته به منطقه و همچنین موجودی روز ممکن است اقلام درون جعبه این دستگاه متفاوت باشد.

در این قسمت از مقاله می خواهم توجه شما را به این موضوع جلب کنم که ما در مرکز تعمیرات موبایل ، تعمیر گوشی آیفون مدل ایفون 13 و 12 و … ، تعمیر گوشی سامسونگ سری های گوناگون ، تعمیر موبایل سونی ، لنوو ، نوکیا ، تعمیر گوشی هواوی و دیگر برندها را با دقت و کیفیتی بی نظیر انجام می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید یا با ما تماس بگیرید.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی

طرح جدید پوکو در Poco F3 Xiaomi

در نگاه اول نمی توان پوکو F3 را مانند یک گوشی هوشمند 400 دلاری و میان رده در نظر گرفت. چرا که طراحی آن به گونه ای است که حس یک گوشی لاکچری و گرانقیمت را به فرد منتقل می کند. این دستگاه در جلو و عقب خود با استفاده از شیشه پوشانده شده است و اطراف لبه های گوشی از یک پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده که مانند فلز به نظر می رسد و شباهتی به مواد پلاستیکی ندارد. شیشه های به کار رفته در طراحی گوشی از نوع گوریلاگلس هستند که با افتادن از ارتفاع 2.1 متری نیز آسیب نخواهند دید.

 Cutout یا بریدگی صفحه نمایش در مرکز آن بسیار کوچک است و می توان آن را از گلکسی S21 نیز کوچکتر دانست. می توان گفت بیشتر از 85 درصد از فضای جلویی گوشی شامل نمایشگر است که این به دلیل باریک بودن لبه های بالایی دستگاه است.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیبه طور کلی موارد بسیار دیگری وجود دارند که به صورت درجه 1 و با کیفیت بالا در این دستگاه به کار رفته اند و در نتیجه یک گوشی میان رده با ارزش خرید بسیار بالا را ایجاد کرده اند.

البته در صورتی که دارای اطلاعات بالایی در حوزه تکنولوژی و گوشی های هوشمند باشید می توانید متوجه شوید که حاشیه هایی که در اطراف صفحه نمایش قرار دارند از ضخامت بالایی برخوردار بوده و همچنین حسگر اثر انگشت خازنی کناری که به عنوان دکمه روشن/خاموش هم به کار می رود و در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است، نشان ‌دهنده این است که این گوشی پرچم‌ دار ممتازی نخواهد بود.

با توجه به این که این روزها دیگر گوشی های هوشمند جمع و جور طرفدار ندارد و کاربران بیشتر به دنبال بزرگ بودن صفحه نمایش هستند، پووکو اف تری هم به این نیاز پاسخ داده است و گوشی با ابعاد 163.7*76.4*7.8 میلی متر تولید کرده است. با توجه به ورن بالای این گوشی (196 گرم) نیاز به استفاده ا دو دست بوده و استفاده یک دستی ممکن است دست شما را خسته کند.

رنگ های بدنه در این دستگاه در سه رنگ Night Black (مشکی شب)، Deep Ocean Blue (آبی اقیانوسی) و Arctic White (سفید قطبی) وجود دارد.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی

وضعیت صفحه نمایش پوکو اف تری شیائومی

صفحه نمایش Poco F3 را می توانیم به عنوان یکی از نکات برجسته آن ذکر نماییم. صفحه نمایش این دستگاه 6.67 اینچ و بسیار بزرگ است. شرکت پوکو گفته است که نمایشگر آن در اوج 1300 نیت، دارای روشنایی بسیار زیادی است. البته با استفاده منظم از نمایشگر در طول روز میزان روشنایی که مشاهده می شود 900 نیت است. همچنین اشباع رگ ها در نمایشگر پوکو اف تری بسیار عالی است و رنگ ها به طبیعی ترین شکل ممکن نمایش داده می شوند.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومینرخ تازه سازی در این دستگاه 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز است وجود این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد تجربه‌ای فوق‌العاده در هنگام لمس کردن نمایشگر می گردد. علاوه بر آن گیمرها نیز می توانند از این نرخ نمونه برداری بالا لذت برده و پاسخ سریعی با لمس نمایشگر داشته باشند.

باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که پوکو تنها دو گزینه 120 هرتز و 60 هرتز را برای نرخ تازه سازی در اختیار شما قرار می دهد و امکان استفاده از نرخ تازه سازی با عددی غیر از این اعداد مانند سایر گوشی ها امکان پذیر نخواهد بود. در واقع refresh rate به صورت اتوماتیک میان این دو فرکانس جهش می نماید که این بسته به نوع برنامه اجرایی شما دارد. به عبارت دیگر می توان گفت در صورتی که وارد برنامه ای شده اید که از 120 هرتز پشتیبانی نمی کند، نرخ تازه سازی به 60 هرتز برمی گردد.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیعملکرد دوربین Poco F3 شیائومی چگونه است؟

به طور خلاصه، عملکرد دوربین پوکو اف تری شیائومی مانند عملکرد دوربین یک گوشی زیر 400  دلار است. این موضوع نشان دهنده این است که دوربین پوکو اف تری را نمی توان عالی در نظر گرفت اما آنچنان هم کیفیت ضعیفی ندارد. در صورتی که شرایط مختلف نور و … فراهم باشد شما می توانید با استفاده از دوربین این دستگاه عکس های خوبی را بگیرید اما در شرایط پایین تر، احتمالا نتایج ضعیف تر خواهد بود.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیبه طور کلی پوکو اف تری دارای یک دوربین سه گانه در پشت خود است. یکی از این دوربین ها که دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است با تکیه بر حسگر سونی IMX 582 Quad-Bayer 1/2  با پیکسل‌های 0.8 میکرومتر، لنز 25 میلی‌متری f/1.8 و PDAF از حالت شب (dark mode) پشتیبانی می‌ کند.

دوربین دوم پوکو اف تری دوربین 8 مگاپیکسلی 1/4 اینچی Sony IMX355 با لنز فوق عریض 15 میلی ‌متری f/2.2 است. فوکوس این دوربین ثابت است و حالت شب نیز در این دوربین ساپورت می شود. دوربین سوم نیز یک دوربین ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی سامسونگ S5K5E8 با پیکسل‌های 1.75 میکرومتر و لنز تله ماکرو 49 میلی‌متری f/2.4 با فوکوس خودکار است.

پوکو اف تری دارای یک دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسلی Samsung S5K3T2 ISOCELL Plus 1/3.4 اینچی تتراپیکسلی است که در پشت یک لنز 26 میلی‌متری f/2.2 قرار دارد. فوکوس این دوربین نیز کاملا ثابت است.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی

کیفیت دوربین در نور روز:

عکس های پیش ‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی که در طول روز و با نور طبیعی با استفاده از دوربین اصلی گرفته شده اند خوب هستند و تمام آن چه از یک دوربین میان ‌رده انتظار دارید را برآورده می سازد. در تصاویر گرفته شده در روز می توان جزئیات را به صورت واضح مشاهده کرد اما پس از بررسی های دقیق تر و با بزرگنمایی تصویر، جزئیات با فرکانس بالا روی چمن ‌ها، متن ‌ها و پرده ‌های ساختمان‌ ها کمی لکه دار و غیر واضح می گردد. البته از دید مثبت می توان تصاویر گرفته شده در روز را با کنتراست عالی در نظر گرفت و همچنین dynamic range نیز کاملا طبیعی بوده و بیش از حد نیست.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیتصاویر گرفته شده با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی

یک کلید هوش مصنوعی در تنظیمات دوربین پوکو اف تری وجود دارد که با فعال کردن آن، برنامه دوربین گاهی صحنه های خاصی مانند آسمان آبی، سبز، ساختمان ها، اتومبیل ها و غیره را تشخیص داده و اشباع قوی تری را بر روی آنها اعمال می کند و همچنین کنتراست را به صورت خودکار افزایش می دهد.

برنامه دوربین پوکو اف تری دارای یک سوئیچ زوم 2 برابری روی منظره یاب است اما دوربین تله فوتو وجود ندارد و Poco F3 مانند Realme 8 Pro قادر به زوم بدون کاهش کیفیت نیست.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی دوربین اصلی 2X، 12MP

امکان استفاده از دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسل نیز وجود دارد و در تصاویر گرفته شده شاخ و برگ ها دقیق تر بوده و اما کمی مصنوعی به نظر می رسند.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیدوربین اصلی 48 مگاپیکسل

عکس‌های 8 مگاپیکسلی دوربین اولتراواید دارای کیفیت متوسط ​​هستند و این کاهش کییفیت می تواند ناشی از وجود نویز باشد. dynamic range در این دوربین مناسب است و رنگ‌ها هم کاملا واقعی هستند.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومی دوربین فوق عریض، 8 مگاپیکسل

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی پوکو اف تری شیائومی از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و می تواند از تمام اشیا بین 3 تا 7 سانتی متر عکس بگیرد.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیدوربین ماکرو، 5 مگاپیکسل

عکس‌های پرتره 12 مگاپیکسلی که توسط دوربین پوکو اف تری گرفته می شوند مانند عکس‌های معمولی دقیق و با تاری نسبی هستند.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیپرتره با دوربین اصلی، 12 مگاپیکسل

عکس‌های سلفی ۲۰ مگاپیکسلی توسط دوربین Quad-Bayer گرفته می‌شوند. سلفی های گرفته شده بسیار زیبا و با کیفیت هستند و از رنگ و کنتراست مناسبی برخوردارند.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیسلفی، 20 مگاپیکسل

بررسی نرم افزار و عملکرد پوکو اف تری شیائومی

 چیپست به کار رفته در پوکو اف تری شیائومی از نوع اسنپدراگون 870 است. پوکو اف تری بر روی اندروید 11 با رابط کاربری Poco-spiced MIUI 12 خارج از جعبه اجرا می شود. نسخه MIUI 12 مدت زیادی نیست که عرضه شده است. لانچر پوکو از یک تم سیستمی اندکی متفاوت استفاده می کند. در این لانچر آیکون های مختلف گنجانده شده است و امکان تغییر دادن آن وجود دارد.

پوکو اف تری همچنین از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند و امکان برنامه ریزی آن نیز وجود دارد. MIUI 12 دارای تعداد زیادی تم AOD است که می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

برای باز کردن قفل صفحه نمایش باید از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن عمل نمود. قفل بعدی Face Unlock است که دارای امنیت کمتری از اثر انگشت است. MIUI همچنین یک برنامه امنیتی قوی را برای کاربران ارائه می دهد. این برنامه می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کرده، لیست سیاه را مدیریت کند، مصرف داده ها را مدیریت یا محدود کند، عملکرد باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را نیز آزاد نماید.

عمر باتری و شارژ شدن پوکو اف تری شیائومی

پوکو اف تری دارای یک باتری نسبتا بزرگ 4520 میلی آمپر ساعتی است که برای چنین گوشی هوشمندی کافی به نظر می رسد. این گوشی دارای امتیاز مقاومت باتری 114 ساعته است. باتری این دستگاه در تست‌های روی صفحه نمایش به صورت عالی عمل کرده است و با برقراری تماس در یک روز کامل باتری دوام خواهد آورد.

درست مانند Redmi Note 10 Pro و Poco X3 Pro، باتری Poco F3 از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

پوکو اف تری شیائومیبلندگوهای پوکو اف تری

پوکو F3 شیائومی از یک تنظیم بلندگوی استریو هیبریدی برخوردار است که در آن گوشی به عنوان یک بلندگو عمل می کند. بلندگوی بالایی گوشی دارای دو توری است که یکی در جلو و دیگری در بالای گوشی روی قاب قرار گرفته است. سوراخ ها و مش های جلویی اسپیکر نت های بلند را از خود عبور داده و مش های بالایی مقداری باس را فراهم می نمایند. اسپیکر بالایی دارای صدای کمتری نسبت به بلندگوی پایین است و برای فرکانس های بالا مناسب تر است.

همه چیز در مورد پوکو اف تری شیائومیهمچنین یک بلندگوی پایینی دردستگاه وجود دارد که بلندتر است و باس خوب و صدای میانی عالی را ارائه می دهد. به طور کلی کیفیت صدای پوکو اف تری مناسب بوده و در بین صداهای باس، متوسط و بالا تعادل خوبی برقرار می کند.


در پایان باید بگوییم که رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تلفن های هوشمند از جمله تعمیرات هارد گوشی ، تعمیر و تعویض دوربین و اسپیکر گوشی ، تعویض ال سی دی گوشی و رفع مشکلات تاچ آن ، حل مسئله شارژ نشدن یا خود خالی شدن باتری ، تعمیر گوشی آب خورده یا ضربه خورده ، تعویض گلس گوشی و غیره در حوزه تخصص های ما قرار دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟