ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

چگونه به نسخه قبلی اندروید بازگردیم (دانگرید)

بازگشت به نسخه قبلی اندروید - دانگرید اندروید

اندروید در بازه های زمانی مختلف اقدام به ارائه به روز رسانی یا آپدیت هایی مختلف خود می نماید که کاربران از این آپدیت ها استقبال کرده و نسبت به دانلود آن اقدام می نمایند. آپدیت کردن اندروید می تواند بسیاری از باگ های نسخه قبلی را برطرف کرده و امکانات و ویژگی های جذابی را به دستگاه بیفزاید. اما گاهی هم ممکن است عکس این قضیه نیز اتفاق بیفتد و آپدیت اندروید منجر به بروز مشکلاتی در دستگاه گردد که کاربر را آزرده خاطر نماید و او را به سوی مراکز تعمیرات موبایل روانه کنند.

در صورتی که از نسخه به روز شده اندروید راضی نیستید این امکان برای شما وجود  دارد که به دانگرید اندروید پرداخته  و در واقع اندروید گوشی خود را پایین بیاورید. انجام این کار، ممکن است اندکی سخت به نظر برسد. اما با داشتن اطلاعات کافی در این رابطه و با رعایت نکاتی می توان به دانگرید اندروید گوشی خود پرداخت. در ادامه ما به نحوه پایین آوردن اندروید گوشی به طور کامل پرداخته ایم.

تعمیرات موبایل

اطمینان از دانگرید اندروید گوشی

پیش از آن که اقدام به هر گونه اقدامی در جهت پایین آوردن اندروید گوشی خود نمایید نیاز است تا نسبت به انجام این کار اطمینان حاصل کنید چرا که دانگرید اندروید می تواند دردسرهایی را برای شما ایجاد نماید. گاهی هم ممکن است سازندگان گوشی، از نسخه پایین تر اندروید پشتیبانی نکرده و در نتیجه اتفاقات خوبی در پیش روی شما نخواهد بود. پس توصیه می شود در صورتی که مشکل خاصی در گوشی خود ندارید به هیچ عنوان اقدام پایین آوردن اندروید دستگاه خود ننمایید.

بعد از پایین آوردن نسخه اندروید گوشی، ممکن است برخی از نرم افزارها و قابلیت هایی که در نسخه قدیمی وجود داشتند، پشتیبانی نشده و امکان کار کردن با آنها وجود نداشته باشد. گوگل بعد از این که نسخه جدیدی از اندروید را معرفی می نماید، API های مورد نیاز را برای توسعه بخشیدن به نرم افزاری که بر پایه آن است را نیز در اختیار قرار می دهد. به همین دلیل است که ممکن است در برخی از برندهای گوشی مانند سامسونگ یا هواوی امکان استفاده از امکانات جدید در نسخه های قبلی اندروید وجود نخواهد داشت. البته گاهی اوقات برای برطرف نمودن این مشکل با استفاده از نرم افزارهای جانبی قابل استفاده باشد.

مرکز آموزش تعمیرات گوشی تهران

مواردی که قبل از دانگرید به آن نیاز دارید

در صورتی که قصد بازگشتن به نسخه قبلی اندروید را دارید نیاز است تا بعد از پشتیبان گیری از تمام داده های خود، یک تصویر کارخانه اندروید از نسخه ای که می خواهید به آن بازگردید را دانلود نمایید. برای دانلود این تصاویر می توان از گوگل استفاده کرد. گوگل لیستی از رول بک های مختلف را در اختیار کاربران برخی تلفن های همراه قرار می دهد. همچنین می توان این رول بک ها را در وب سایت سازنده دستگاه پیدا کرد.

در صورتی که قصد دانگرید کردن اندروید با استفاده از ابزارهای adb و Fastboot را دارید می توانید از Android SDK را نصب نمایید. در انتها نیز نیاز است تا با استفاده از یک کابل USB گوشی را به کامپیوتر وصل کرده و دانگرید را آغاز نمایید.

شما عزیزان می توانید تمامی تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی های موبایل خود از جمله تعمیر گوشی آیفون : شامل آپدیت کردن آی او اس و تعمیر گوشی سامسونگ : شامل جدیدترین مدل های گوشی سامسونگ و تعمیر گوشی آب خورده  خود را به تعمیرکاران و مهندسان حرفه ای مرکز تعمیرات موبایل بسپارید.

بازگشت به نسخه قبلی اندروید گوشی با استفاده از فلش کردن

با توجه به این که در بسیاری از مواقع شرکت های مختلف سازنده گوشی، فایل قابل نصب را برای سیستم عامل خود منتشر نمی کنند نیاز است تا با استفاده از نرم افزارهای مختلف به دانگرید اندروید خود پرداخت. وب سایت XDA یک انجمن و گروه ویژه این کار است که می توان فایل های مورد نیاز را برای دانگرید کردن اندروید خود دریافت کرد. بسیاری از سازندگان بعد از این که نسخه آپدیت را ارائه می دهند نسخه بوت لودر را نیز به روز رسانی می نمایند. به همین دلیل توصیه می شود حتما پیش از این که نسخه قدیمی اندروید را نصب نمایید، بوت لودر را نیز دانگرید کرده و آن را به نسخه قبلی بازگردانید. این کاز نیازمند دقت و تمرکز بسیار بالایی بوده و در صورت بروز اشتباه در انجام این کار، دستگاه شما بریک خواهد شد. با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی که برای این کار وجود دارد شما می توانید به دانگرید بوت لودر بپردازید.

نرم افزارهای ویژه ای نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می توان رام دانلود شده را فلش کرد. این برنامه ها معمولا استفاده ساده ای داشته و با کمی دقت می توان به انجام کار با آنها پرداخت.

پایین آوردن اندروید گوشی با استفاده از کاستوم رام

استفاده از کاستوم رام ها نیز روشی دیگر برای پایین آوردن اندروید گوشی است که استفاده از آن توسط بسیاری از کاربران مشاهده می گردد. کاستوم رام ها در واقع نسخه هایی از اندروید هستند که گروه های برنامه نویسی مختلف آن ها را تولید و پشتیبانی می کنند. مزیتی که استفاده از کاستوم رام ها برای پایین آوردن اندروید گوشی دارد این است که می توان از امکانات جدیدی که اندروید ارائه داده است نیز در گوشی های قدیمی استفاده نمود. اما کاستوم رام ها دارای پایداری مورد نیاز برای این که از آنها به طور مداوم استفاده شود نیستند.

نکته ای که در رابطه با استفاده از کاستوم رام ها باید ذکر کرد این است که، در صورت استفاده از آنها اگر گوشی شما دارای گارانتی باشد، گارانتی آن باطل شده و دیگر نمی توان از خدمات پس از فروش شرکت مورد نظر استفاده نمود. بنابراین در صورتی که قصد استفاده از گارانتی دستگاه خود را دارید به هیچ عنوان استفاده از کاستوم رام برای دانگرید اندروید پیشنهاد نمی شود. وب سایت XDA developer  سایتی است که انواع کاستوم رام های مناسب گوشی شما را ارائه داده و نحوه استفاده از آنها را نیز بیان می کند.

پایین آوردن اندروید و فلش کردن به صورت دستی

برای انجام این کار می توان از Fastboot استفاده کرد. در ابتدا باید  Fastboot را دانلود و آن را نصب نمود. در ادامه می توان گوشی آنلاک شده خود را با استفاده از فایل های مناسب فلش کرد. اما قبل از اقدام به هر کاری در ابتدا اطمینان حاصل کنید که USB debugging بر روی گوشی شما فعال است. جهت فعال کردن USB debugging نیاز است تا در ابتدا در قسمت تنظیمات گوشی خود وارد About Phone شده و Build Number را انتخاب کنید تا این گزینه برای شما فعال گردد و امکان فلش اندروید وجود داشته باشد.

علاوه بر آن با استفاده از نرم افزارهایی مانند Odin نیز می توان به دانگرید یا پایین آوردن اندروید گوشی خود پرداخت.

در پایان توصیه می شود در صورتی که گوشی شما هیچ مشکلیی ندارد و یا دارای مشکلات جزئی است به هیچ عنوان اندروید آن را پایین نیاورید چرا که ممکن است مشکلات دستگاه دو چندان شده و دردسرهایی برای شما ایجاد گردد. در صورتی که قصد کرده اید تا حتما دستگاه خود را دانگرید نمایید بهتر است در ابتدا اطلاعات خود را تکمیل نموده و سپس اقدام به انجام این کار نمایید. اگر دارای هیچ گونه تجربه و دانشی در این کار نیستید بهتر است پایین آوردن اندروید گوشی خود را به دست یک تعمیرکار موبایل ماهر بسپارید تا با استفاده از متدهای مناسب اقدام به انجام این کار نماید.


از دیگر خدمات ممتاز مزکز تعمیرات موبایل می توان به تعمیر گوشی شیائومی : مدل های ردمی نوت و … ، تعمیر گوشی هواوی و همچنین تعمیر تاچ موبایل و تعویض ال سی دی گوشی اشاره نمود. بدیهی است که خدمات ما به این موارد محدود نشده و شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟