ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

علت خاموش و روشن شدن گوشی هواوی

علت خاموش و روشن شدن گوشی های هواوی

یکی از ناامیدکننده ترین مشکلاتی که ممکن است کاربران گوشی های هواوی با آن روبرو شوند خاموش و روشن شدن گوشی هواوی است. تلفن شما ممکن است خوب کار کند و سپس متوجه می شوید که به تلفن خود که در حلقه ریستارت شدن گیر کرده است خیره شده اید و ممکن است ندانید که بعد چه باید بکنید.

چرا تلفن من خاموش و روشن می شود؟ اگر در موقعیتی قرار گرفته اید که با تلفنی روبرو نیستید ، این اولین سوالی است که احتمالاً به آن فکر می کنید. چندین دلیل وجود دارد که چرا دستگاه شما مدام خاموش و روشن می شود:

تعمیر گوشی هواوی ، تعمیرات گوشی موبایل هواوی ، خدمات تعمیر گوشی هواوی در تهران ، نمایندگی تعمیرات هواوی در تهران ، تعمیرات موبایل هواوی

دلایل روشن و خاموش شدن گوشی هواوی

علت خاموش شدن گوشی هواوی چیست؟ و یا علت روشن و خاموش شدن گوشی هواوی چیست؟ ما در این بخش به تمام نکاتی که باید در این باره بدونید اشاره کرده ایم :

  • سخت افزار آسیب دیده است – اگر اخیراً دچار ترک خوردگی صفحه شده اید ، این می تواند بر روی گوشی هواوی شما تأثیر بگذارد.
  • برنامه های شخص ثالث – استفاده از برنامه های شخص ثالث می تواند باعث خراب شدن نرم افزار دستگاه شما شود.
  • فرکانس بالای پردازنده – این می تواند یک مسئله بالقوه هیئت مدیره منطقی باشد.

علت خاموش و روشن شدن گوشی های هواوی

با تشخیص هر یک از موارد فوق ممکن است گوشی هواوی شما درگیر شود ، با این حال ، ما برخی از نکات و راهکارهای مفید را در زیر آورده ایم تا بتوانید به سرعت بالقوه این مسئله را حل کنید. چنانچه اگر گوشی هواوی شما خراب شده است برای تعمیر گوشی هواوی خود در سایت تعمیرات موبایل کلیک کنید.

خاموش و روشن شدن  یا ریستارت شدن تصادفی به ندرت برای دستگاه های سطح بالا به خصوص دستگاه های جدید اتفاق می افتد. با این وجود ، این مسئله پیش می آید و در واقع در مورد برخی از تلفن های هوشمند پرقدرت از جمله گوشی هواوی نیز اتفاق افتاده است. معمولاً این علامت به مشکلات حافظه نسبت داده می شود مانند زمانی که حافظه کوچک می شود. اما در دستگاه های جدید ، برنامه های اشتباه و خرابی داده ها معمولاً دلایل اصلی هستند.

راه حل اول رفع عیب روش و خاموش شدن گوشی هواوی : تمام برنامه های پس زمینه را ببندید.

برنامه های پس زمینه برنامه هایی هستند که اخیراً باز کرده اید اما بسته نشده اند. از نظر فنی ، این برنامه ها در حالت آماده به کار هستند و همچنان در حال اجرا هستند. اگرچه ممکن است نگه داشتن برنامه های پس زمینه از نظر چند وظیفه ای یا بارگیری مجدد برنامه های مشابه به نفع شما باشد ، عواملی وجود دارد که باعث خراب شدن آنها می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، تمایل دارد که عملکردهای کلی سیستم تلفن تحت تأثیر قرار گیرد. بنابراین ، مسائل مربوط به عملکرد شروع به ظاهر شدن می کنند. خاموش یا روشن شدن ناگهانی می تواند از جمله علائم انتقال دهنده باشد. برای پاک کردن این مسئله ، پایان دادن به همه برنامه های پس زمینه توصیه می شود. در اینجا نحوه بستن برنامه های پس زمینه درگوشی هواوی آمده است:

  • روی کلید برنامه های اخیر از صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • روی نماد برنامه های فعال ضربه بزنید.
  • برای خروج از برنامه های منفرد ، در کنار برنامه ضربه بزنید.
  • اگر می بینید که چندین برنامه در پس زمینه در حال اجرا هستند ، می توانید با ضربه زدن روی دکمه پایان همه به یک باره پایان دهید.
  • برای تأیید عملکرد ، روی تأیید ضربه بزنید.
  • بدون استفاده از برنامه پس زمینه ، سعی کنید همانند حالت معمول خود از دستگاه استفاده کنید. اگر بازهم به خودی خود راه اندازی مجدد شد ، به عیب یابی ادامه دهید و راه حل بعدی را امتحان کنید.

راه حل دوم: گوشی هواوی  خود را ریبوت یا ریستارت کنید.

یک تنظیم مجدد جزئی یا ریستارت دستگاه ، می تواند به طور موثر گوشی شما را از خطاهای نرم افزاری تصادفی و اشکالات جزئی خلاص کند. این کار همچنین برنامه های اشتباه را تصحیح می کند و حافظه پنهان خراب شده و داده های موقتی را که ممکن است علائم نامطلوبی را بر روی دستگاه ایجاد کرده باشند، حذف می کند . اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، برای تنظیم مجدد نرم افزار Huawei این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه روشن / خاموش را برای چند ثانیه فشار دهید تا گزینه های منو ظاهر شود.
  • گزینه Power Off را انتخاب کنید و سپس بر روی OK ضربه بزنید.
  • بعد از 30 ثانیه ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه دوباره راه اندازی شود.

از سوی دیگر ، با این مراحل می توانید یک ریستارت فورس را انجام دهید:

  • دکمه کاهش صدا و دکمه روشن / خاموش را برای مدت زمان 10 تا 20 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا تلفن دوباره راه اندازی شود.

ریستارت فورس(اجباری)  یک روش جایگزین برای راه اندازی مجدد دستگاه معیوب است. این یک روش شبیه سازی حذف باتری برای دستگاه های با باتری غیرقابل جدا شدن است. این همان راه اندازی مجدد معمول است اما با استفاده از دکمه های فیزیکی انجام می شود. تنظیم مجدد نرم افزاری و راه اندازی مجدد آن تا زمانی که به درستی انجام شود باعث از دست رفتن داده ها نمی شوند.

راه حل سوم: ریستارت در حالت ایمن و تشخیص برنامه ها.

در حالت ایمن ، فقط برنامه های موجود یا برنامه های از پیش نصب شده مجاز به اجرا هستند زیرا برنامه های شخص ثالث کنار گذاشته می شوند. با این کار می توانید به راحتی تعیین کنید که آیا مشکل توسط یک برنامه شخص ثالث ایجاد شده است یا خیر. برای فعال کردن حالت ایمن در گوشی هواوی ( Huawei )، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا دستگاه شما خاموش شود.
  • بعد از چند ثانیه ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا دوباره روشن شود.
  • وقتی صفحه انیمیشن هواوی را مشاهده کردید ، به سرعت دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا صفحه قفل شود.

سپس باید برچسب Safe Mode را در گوشه پایین سمت چپ صفحه مشاهده کنید. از تلفن خود به صورت عادی و در حالت ایمن استفاده کنید و ببینید آیا خود به خود راه اندازی مجدد می شود یا خیر. اگر هنگام اجرای تلفن در حالت ایمن مشکلی پیش نیاید ، یک برنامه شخص ثالث احتمالاً آن را ایجاد می کند. برای رفع مشکل ، برنامه ای را که احتمال می دهید باعث ایجاد این علامت شده است حذف یا حذف نصب کنید. ممکن است مجبور شوید برنامه های منفرد را از برنامه ای که اخیراً بارگیری کرده اید یا قبل از شروع مجدد راه اندازی مجدد دستگاه به صورت تصادفی ، حذف نصب کنید.

 

خاموش و روشن شدن گوشی های هواوی

راه حل چهارم: برنامه ها و نرم افزار تلفن را به آخرین نسخه به روز کنید.

اگر اشکالات و بدافزارها باعث ایجاد علامت در تلفن شما شده باشد ، ممکن است یک وصله رفع شود. به روزرسانی های نرم افزاری به صورت دوره ای اجرا می شوند تا ویژگی های جدید و پیشرفت های امنیتی را به دستگاه های خاص اضافه کنند. اگر هنوز Huawei  خود را به روز نکرده اید ، نسخه جدید نرم افزار موجود را با این مراحل بررسی کنید:

  • روی تنظیمات از صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • روی سیستم ضربه بزنید.
  • به روزرسانی سیستم بروید و روی آن ضربه بزنید.

برای بررسی به روزرسانی ها ، روی دکمه ضربه بزنید. با این کار دستگاه شما را وادار می کند که به روزرسانی ها را بررسی کند.

اگر به روزرسانی در دسترس باشد ، جزئیات کامل را در صفحه زیر مشاهده خواهید کرد. برای نصب نسخه جدید نرم افزار ، روی دکمه Quick Update ضربه بزنید.

منتظر بمانید تا دستگاه بارگیری و نصب به روزرسانی به پایان برسد. وقتی به روزرسانی به طور کامل نصب شد ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات جدید سیستم را اعمال کرده و از عملکرد برنامه ها یا سیستم تلفن جلوگیری کنید.

جدا از به روزرسانی Android ، نصب به روزرسانی معلق برای برنامه های شما نیز ضروری است. برنامه های دارای خطا همچنین می توانند تلفن شما را در معرض ریستارت تصادفی قرار دهند. به روز نگه داشتن برنامه ها از بروز این امر جلوگیری می کند. تا زمانی که دستگاه و برنامه های خود را به نصب خودکار به روزرسانی تنظیم نکنید ، باید به صورت دستی نسخه های به روز شده در دسترس را برای برنامه های خود بررسی و نصب کنید. نحوه کار:

  • برنامه Play Store یا Google Play را باز کنید.
  • روی نماد منو ضربه بزنید.
  • به برنامه ها و بازی های من بروید.
  • برای به روزرسانی برنامه های منفرد ، روی دکمه بروزرسانی در کنار هر برنامه ضربه بزنید.

اگر می خواهید به روزرسانی خودکار برنامه را فعال کنید ، روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست کنار نام برنامه ضربه بزنید و سپس کادر تأیید کنار به روزرسانی خودکار را علامت بزنید.

به محض اتمام به روزرسانی همه برنامه ها ، تلفن خود را دوباره راه اندازی کنید. با انجام این کار اطمینان حاصل می شود که همه تغییرات جدید به درستی اعمال می شوند.

راه حل پنجم: پارتیشن حافظه نهان را در گوشی هواوی ( Huawei )  پاک کنید.

حافظه پنهان خراب از پوشه های سیستم نیز از جمله متهمان است. مانند برنامه های منفرد ، تلفن همچنین داده های حافظه پنهان یا موقت سیستم را در پوشه های سیستم یا پارتیشن حافظه نهان ذخیره می کند. اگر هر یک از این داده ها خراب شود ، عملکردهای سیستم نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. برای جلوگیری از این اتفاق ، پاک کردن پارتیشن حافظه نهان توصیه می شود. با این کار همه پرونده های حافظه پنهان از طریق تلفن پاک می شوند از جمله پرونده هایی که خراب شده اند. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

  • تلفن خود را کاملاً خاموش کنید.
  • دکمه روشن / خاموش و دکمه افزایش صدا را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • با دیدن آرم هواوی ، هر دو دکمه را رها کنید. سپس با چند گزینه برای انتخاب به منوی EMUI یا Android Recovery هدایت خواهید شد.
  • دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا از گزینه های داده شده به قسمت Wipe cache بروید .
  • سپس برای تأیید انتخاب ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.
  • صبر کنید تا گوشی هواوی شما با پاک کردن پارتیشن حافظه نهان به پایان برسد و پس از اتمام کار ، گزینه Reboot system now برجسته می شود.
  • برای تأیید و راه اندازی مجدد تلفن خود دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

پس از پاک کردن حافظه پنهان و داده ها از پارتیشن حافظه پنهان سیستم ، باید توجه داشته باشید که تلفن شما عملکرد بهتر و سریع تری دارد. راه اندازی مجدد تصادفی نیز باید اکنون از بین برود ، مگر اینکه یک خطای پیچیده تر سیستم یا آسیب سخت افزاری باعث آن شده باشد.


مرکز تعمیرات موبایل ارائه دهنده خدمات تعمیرات تخصصی موبایل در ایران است. برای دریافت مشاوره رایگان در مورد تعمیر گوشی آیفون و تعمیر گوشی سامسونگ و تعمیر گوشی شیائومی یا خدمات تعمیر سخت افزار گوشی مانند تعویض ال سی دی گوشی کافی است بر روی لینک مربوطه کلیک کرده و درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت نمایید.

مطالب مرتبط:

رفع مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ

2.3/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه

  1. Mahi گفت:

    سلام من گوشیم هواوی P9 lite هستش ریست فکتوریش کردم الان هی ری استارت میشه پشت سر هم حتی روشن هم نمیشه توروخدا بگین چیکارش کنم درست شه 😭😭

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟