ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

آموزش رجیستری گوشی با سه روش ساده

رجیستر کردن گوشی

رجیستر کردن گوشی

چگونه گوشی را رجیستر کنیم ؟ ما قصد داریم تا درباره آموزش رجیستر کردن گوشی بطور کامل توضیح دهیم !طرح رجیستری به منظور جلوگیری از واردات قاچاق و غیرقانونی گوشی های هوشمند در کشور ما انجام می شود. با استفاده از رجیستری فقط گوشی هایی که به صورت قانونی از گمرک عبور کرده اند حق ورود به کشور و فعال سازی را دارند. سال های زیادی این طرح برای اجرا در دست بررسی بود که در نهایت در سال 96 به صورت عملی در کشور اجرا شد. در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل به طور کامل موضوع رجیستر کردن گوشی را توضیح می دهیم.

اما چگونه گوشی خود را رجیستر کنیم؟ برای انجام رجیستری کد گوشی باید در سامانه همتا ثبت گردد. انجام این کار، کار سختی به نظر نمی رسد و می توان با کسب اطلاعات کافی در حوزه گوشی خود را فعال نمود. در این مقاله از سری مقالات آموزش تعمیرات موبایل به نحوه رجیستر کردن گوشی های هوشمند و ثبت آنها در سامانه پرداخته شده است.

تعمیرات موبایل

طرح رجیستری گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟

رجیستر در زبان انگلیسی به معنای ثبت نام کردن است. در رابطه با گوشی های هوشمند نیز این لغت معنا پیدا می کند چرا که باید کد IMEI که بر روی کارتن گوشی هک شده است در یک سامانه به نام همتا ثبت گردد. در صورت عدم ثبت این کد بر روی سامانه امکان فعال شدن گوشی برای کاربر وجود نخواهد داشت و عملا گوشی بدون هیچ کاربردی خواهد بود. بدین ترتیب افراد سودجویی که اقدام به واردات گوشی به داخل کشور می نمایند دیگر قادر به انجام این کار نخواهند بود و در نتیجه مقابله خوبی با این افراد صورت خواهد گرفت.

همچنین با استفاده از این طرح افرادی که از خارج از کشور می آیند نمی توانند بیش از یک گوشی را با خود وارد ایران کنند و برای وارد کردن گوشی باید مبلغی را به عنوان عوارض به گمرک مسافری پرداخت نمایند.

در صورتی که گوشی وارد شده به کشور رجیستر نشود پس از مدتی از کار می افتد و هیچ گونه سیم کارتی در آنها فعال نخواهد شد.

آشنایی با سامانه همتا جهت رجيستر كردن گوشي

سامانه همتا در واقع کوتاه شده و مخفف عبارت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی است. راه اندازی این سامانه توسط چندین ارگان و وزارت خانه صورت گرفته است. وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در ایجاد سامانه همتا دخالت داشته اند. با استفاده از این سامانه گوشی های هوشمند به راحتی ثبت شده و قاچاق بودن یا نبودن آنها نیز مشخص می گردد.

کار کردن با این سامانه کار سختی نبوده و طراحی آن به گونه ای است که امکان دسترسی و کار کردن با آن توسط همه افراد وجود دارد. دسترسی به این پایگاه اختصاصی با استفاده از کد دستوری USSD، اپلیکیشن و اس ام اس نیز امکان پذیر است.

دقت و امنیت این سامانه بسیار بالا بوده و دسته بندی اطلاعات کاربران به صورت منظم و حرفه ای انجام می گردد. با استفاده از سامانه همتا امکان انتقال مالکیت تلفن همراه نیز برای کاربران وجود خواهد داشت. امروزه اجرای طرح رجیستری تنها توسط سامانه همتا صورت می گیرد و در هنگام خرید گوشی حتما باید به این نکته توجه کرد که فروشنده رجیستری را از این طریق انجام دهد.

آموزش رجیستری گوشی

  • نحوه رجيستر كردن گوشي با استفاده از وب سایت همتا
  • نحوه رجیستری گوشی با استفاده از کد USSD
  • نحوه ریجستر کردن گوشی با استفاده از اپلیکیشن

با استفاده از چندین روش می توان رجیستر کردن گوشی و تبلت را به راحتی انجام داد. در ادامه به تمامی این روش ها که البته همگی شیوه هایی ساده هستند پرداخته شده است.

نحوه رجيستر كردن گوشي با استفاده از وب سایت همتا

برای انجام این کار در ابتدا باید آدرس سایت سامانه همتا را جست و جو کرده و وارد این سامانه شوید. آدرس این سایت به قرار زیر است: www.hamta.ntsw.ir

پس از ورود به این سامانه از شما خواسته می شود کد ملی یا شماره تلفن خود را وارد نمایید. پس از وارد کردن یکی از این دو مورد، بر روی گزینه ادامه کلیک کرده تا کد فعال سازی برای شما برای شما ارسال گردد.

در کادری که باز می شود کد فعال سازی را وارد نموده و کد تصویری موجود را نیز در کادر مربوطه وارد کنید. پس از آن بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

پس از فشردن دکمه ورود، وارد یک صفحه جدید می شوید که با زدن بر روی نوار سمت راست، تعدادی گزینه برای شما نمایش داده می شود. در این قسمت شما باید گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید. البته در این قسمت می توان مواردی مانند استعلام اصالت دستگاه، وضعیت شناسه دستگاه، سوابق انتقال مالکیت و ثبت اطلاعات مسافری را مشاهده کرد که هر یک دارای کاربردهای خاصی هستند.

با انتخاب فعال سازی تلفن همراه، صفحه ای باز می شود که از شما شماره تلفن همراه، شناسه IMEI و کد فعال سازی را می خواهد. پس از وارد کردن این گزینه ها، باید بر روی گزینه فعال سازی کلیک نمود تا فرآیند به اتمام برسد.

به این صورت شما گوشی هوشمند خود را با استفاده وب سایت همتا رجیستر کرده اید.

شما کاربران گرامی می توانید برای انجام تعمیرات نرم افزار و سخت افزار گوشی های موبایل خود در برندهای معتبری همچون سامسونگ، آیفون و … از خدمات مرکز تعمیرات موبایل استفاده نمایید. خدمات اصلی و برتر این مرکز عبارت اند از : تعمیر گوشی سامسونگ (هر مدل گوشی سامسونگ در سری های S و J و A و …) و تعمیر گوشی آیفون و برطرف کردن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آن و تعمیر گوشی شیائومی و تعمیر گوشی هواوی.

نحوه رجیستری گوشی با استفاده از کد USSD

برای رجیستر کردن گوشی باید کد دستوری *7777# را با استفاده از گوشی همراه شماره گیری کرد. پس از آن تعدادس گزینه برای شما نمایش داده می شود که شامل استعلام اصالت، فعال سازی، انتقال مالکیت، راهنما و نرم افزار است. در این قسمت شما باید شماره 2 یعنی فعال سازی را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه از شما خواسته می شود تا شناسه IMEI دستگاه را وارد نمایید. این شناسه 15 رقمی قابل رویت بر روی کارتن گوشی است. در ادامه شماره تلفن همراه درخواست می شود که پس ار وارد کردن آن کد فعال سازی درخواست می شود. این کد که توسط فروشنده به شما داده می شود باید وارد قسمت مربوطه شده و در نهایت فعال سازی گوشی یا رجیستری آن انجام می گیرد.

نکته: در صورتی که به کارتن گوشی دسترسی ندارید می توانید در قسمت تنظیمات گوشی خود کد IMEI را پیدا کنید. برای این کار باید به قسمت setting رفته و وارد قسمت About phone شوید. در این قسمت به دنبال گزینه Status گشته و در نهایت IMEI information را انتخاب نمایید. بدین ترتیب کد IMEI گوشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه ریجستر کردن گوشی با استفاده از اپلیکیشن

امروزه استفاده از اپلیکیشن های مختلف بسیاری از کارها را برای کاربران راحت کرده و اموری که نیاز به صرف زمان زیادی دارد تنها با چند کلیک بر روی نرم افزار مخصوص در زمانی کوتاه انجام می گیرد. رجیستر کردن گوشی نیز از جمله مواردی است که می توان آن را از طریق اپلیکیشن مخصوص آن انجام داد.

برای انجام رجیستری با استفاده از اپلیکیشن باید در ابتدا اپلیکیشن سامانه همتا را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و نصب نمایید. در ابتدای ورود به اپلیکیشن از شما شماره ملی یا شماره تلفن همراه خواسته می شود که می توانید از طریق هر یک اقدام به ورود به برنامه برای ادامه کار نمایید.

رجیستر کردن گوشی تلفن همراه

پس از آن یک رمز عبور به شماره تلفن شما ارسال می گردد که با وارد کردن آن در محل مربوطه امکان ورود به برنامه برای شما فراهم می شود.

پس از وارد شدن به برنامه، گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار می گیرد. در اینجا باید گزینه فعال سازی انتخاب گردد.

چگونه گوشی رجیستر نشده را فعال کنیم ؟در قسمت فعال سازی کادرهایی باز می شود که با وارد کردن اطلاعات درخواستی رجیستری به اتمام می رسد. در این قسمت باید شماره تلفن همراه خریدار دو مرتبه وارد شده و پس از آن شناسه دستگاه نیز نوشته شود. دو گزینه برای وارد کردن شناسه دستگاه در این برنامه وجود دارد: دریافت شناسه دستگاه من و دریافت از طریق بارکدخوان.

در نهایت با کلیک کردن بر روی گزینه فعال سازی، تلفن همراه شما فعال شده و رجیستری یا ثبت گوشی در سامانه همتا انجام می گیرد.

نتیجه گیری

گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور می شوند از برچسبی که بر روی آن عبارت “رجیستر شده” هک شده است برخوردار هستند. در صورتی که گوشی خریداری شده رجیستر نشده باشد پس از مدت حدودا 330 روزه دستگاه از کار می افتد و امکان کار کردن با آن وجود نخواهد داشت. رجیستر کردن و فعال سازی گوشیهای هوشمند در سامانه ای به نام همتا صورت می گیرد. امکان انجام این کار توسط افراد مختلف وجود داشته و از سه طریق می توان رجیستری را انجام داد.

در این مقاله به نحوه رجیستر کردن گوشی توسط سه روش استفاده از وب سایت، استفاده از کد USSD و استفاده از اپلیکیشن همتا پرداخته شد.

مطالب مرتبط:

یوتیوب دانلودر

برنامه ساخت شماره مجازی


اگر قسمت های سخت افزاری گوشی شما از جمله هارد، گلس، ال سی دی و … دچار آسیب جدی شده است و به دنبال یک مرکز تعمیرات پیشرفته و مجهز هستید؛ می توانید مرکز تعمیرات موبایل را انتخاب کنید که سالهاست در حوزه آموزش تعمیر موبایل ، تعمیرات و تعویض ال سی دی گوشی برندهای گوناگون و همچنین تعمیرات هارد گوشی (بنا به تشخیص متخصصان، هارد گوشی شما ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد) و همچنین تعویض گلس گوشی ، تعویض باتری گوشی فعالیت می کند.

3.4/5 - (22 امتیاز)

19 دیدگاه

  1. علی گفت:

    سلام من دوتا گوشی از عمان برام آوردن آیا میشه ریجستری کرد ؟باید چیکار کنم ک ریجستر بشه؟09375238529

    • پشتیبان گفت:

      سلام
      باید این گوشی ها تو فرودگاه ثبت ریجستری بشه اگه انجام نشده همکارایی هستن که انجام میدن

  2. مهدی کرمی گفت:

    سلام اینکه میگن کدفعال سازی روازفروشنده بگیریداگرفروشنده کدفعالسازی روندادبایدچکارکنیم‌

    • پشتیبان گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      گوشی هایی که نو هستن یعنی یک پک کامل هستن کد فعالسازی رو خود گوشی هست ( قسمت پشت گوشی یک قسمتی حالت پوشیدگی داره که با با پاک کردن اون قسمت شما کد فعالسازی رو مشاهده می کنید . اما اگر گوشی دست دوم باشه باید همون لحظه کد فعالسازی رو بگیرید )

  3. ........ گفت:

    سلام خسته نباشید.من یه گوشی دارم میخرم مدل سامسونگ Galaxy A9 (2018) با حافظهٔ ۶۴ گیگابایت .فروشنده میگه باید ریجستری کنی به گفته خودش 300 هزار تومان هزینه ریجستری هستش و الان فقط سیم کارت تریجی جواب میده و برای استفاده از سیمکارت فورجی باید ریجستری بشه.گوشی کارتون نداره آیا میشه ریجستری کردش؟هزینش چقدر میشه؟بدون کارتون میشه ریجستری کرد؟

  4. علیرضا گفت:

    سلام الان اوردن یک گوشی از دبی شامل جه مراحلی هست..گمرک مسافری کجاست وچی کار میکنه

  5. Meysam گفت:

    سلام من ۳ بار انجام دادم رمزی که برام ارسال میشد وارد کردم نشد الان میگه بیش از حد مجاز شده چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟