ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی (کد افزایش سرعت اینترنت)

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی

در این مقاله از وبسایت تعمیرات موبایل می خواهیم به راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی بپردازیم اینکه چگونه اینترنت همراه اول را قوی کنیم ؟ اهمیت و جایگاه اینترنت بر کسی پوشیده نیست و امکان انجام بسیاری از کارهایی که نیاز به زمان زیادی داشتند، با استفاده از اینترنت در مدت زمان کوتاه وجود خواهد داشت. با استفاده از اینترنت می توان به اطلاعات جهانی در هر نقطه از دنیا دسترسی پیدا کرد و در نتیجه بستری مناسب برای پیشرفت در زمینه های مختلف علمی و غیر علمی خواهد بود.

اینترنت در کشور ما به دو صورت ADSL و اینترنت همراه وجود دارد. اینترنت همراه این امکان را ایجاد می کند که کاربران در هر کجا که باشند امکان استفاده از اینترنت با استفاده از سیم کارت خود را داشته باشند. همراه اول اپراتوری با سابقه و قدیمی است که اینترنت پرسرعت را در اختیار افراد قرار می دهد. اما گاهی ممکن است سرعت اینترنت همراه اول در برخی مکان ها کاهش یافته و دردسرهایی را ایجاد نماید. در این مقاله حوزه آموزش تعمیرات موبایل ما به بررسی راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی پرداخته ایم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل به راحتی قادر به بالا بردن سرعت اینترنت همراه خود باشید.

تعمیرات موبایل

روش های مختلف جهت افزایش سرعت اینترنت همراه اول

برای جواب این سوال ( چگونه اینترنت همراه اول را قوی کنیم ) باید بگوییم : سرعت اینترنت یکی از دغدغه های اصلی کاربران است که کند بودن آن موجب به تعویق افتادن بسیاری از کارهای اینترنتی می گردد. جمله ای در میان کاربران اینترنتی وجود دارد که بیان می کند “نداشتن اینترنت از کند بودن سرعت آن بهتر است”. سرعت اینترنت همراه و ثابت در کشور ما برابر با 30.79 و 20.73 است. این در حالی است که متوسط سرعت اینترنت جهانی 54.53 مگابیت بر ثانیه است که نشان دهنده رتبه نه چندان خوب کشور ما در سرعت اینترنت است.

ادامه مطلب
آموزش کامل ساخت شماره مجازی تلگرام با 5 روش رایگان

در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت در ایران 4G است و سرعت های پایین تر از آن شامل 3G، 2G، H+ و غیره است. ممکن است برخی از گوشی های با مدل پایین تر اینترنت 4G را ساپورت نکنند و در نتیجه سرعت اینترنت در این گوشی ها کم باشد. حتی در صورت ساپورت کردن گوشی از اینترنت پر سرعت نیز، ممکن است در برخی از مکان ها و زمان ها، اینترنت همراه اول کند شده و از سرعت بالایی برخوردار نباشد. در این گونه مواقع می توان با انجام ترفندهایی سرعت را تا حدودی بالاتر برد. در زیر به راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی اشاره شده است.

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی

شما کاربران گرامی می توانید تعمیرات انواع سری و مدل های گوشی سامسونگ خود را به ما بسپارید. تعمیر سریع و حرفه ای و تحویل گوشی تعمیر شده طی 24 الی 48 ساعت به مشتری، ضمانت اصالت قطعات و گارانتی تعمیرات، پیک رایگان و سریع، برخورداری از تعمیرکاران حرفه ای و … از مهم ترین مزایای تعمیر گوشی سامسونگ در موبایل کارا می باشد.

برای بالا بردن سرعت اینترنت همراه اول خاموش و روشن کردن گوشی

گاهی دیده می شود که در هنگام کند بودن سرعت اینترنت همراه اول، یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه می تواند به بهبود سرعت کمک نماید. با خاموش کردن گوشی ممکن است تغییراتی به صورت موقت در سیستم ایجاد شده و سرعت اینترنت همراه افزایش پیدا کند. در صورتی که این کار جواب نداد می توانید شیوه های دیگر را که در ادامه ذکر شده است امتحان کنید.

  • قرار دادن گوشی در حالت Airplane mode و خاموش کردن آن

زمانی که کاربر گوشی خود را در حالت پرواز قرار می دهد، باعث می شود تا اتصال دستگاه به دکل مخابراتی قطع گردد. در نتیجه زمانی که گوشی مجددا از حالت پرواز بیرون آورده می شود، سیستم به دنبال بهترین نقطه اتصال اینترنت می گردد و به این ترتیب سرعت اینترنت افزایش خواهد یافت. دلیل این که گاهی سرعت اینترنت همراه اول کم می شود این است که گوشی به دنبال اینترنت پر سرعت است و در طول مدتی که دستگاه به دنبال دکل با سرعت 4G است باید اینترنت با سرعت کمتر یعنی 3G تحمل شود که با قرار دادن دستگاه در حالت پرواز و خارج کردن آن مشکل برطرف می گردد.

تعمیر گوشی آیفون به دلیل ظرافت و پیچیدگی بالا باید حتما در یک مرکز تعمیرات معتبر و دارای کادر مجرب و آموزش دیده صورت گیرد. موبایل کارا نمایندگی رسمی اپل در تهران بوده که مشکلات گوشی های آیفون را در نهایت دقت و کیفیت رفع می نماید.
  • پرسرعت ترین apn همراه اول

APN در واقع کوتاه شده عبارت Access Point Name است که مرتبط با اتصالات گوشی است. در بسیاری از مواقع می توان با تغییر دادن نام APN سرعت اینترنت خود را افزایش داد. APN مسیری را که اپراتور باید طی کند تا اینترنت متصل شد را نشان می دهد. در اپراتور همراه اول با تغییر نام دادن یک گزینه سایر گزینه ها به صورت اتوماتیک پر می شوند. برای تغییر نام دادن APN باید مسیر زیر را طی نمود:

  1. ابتدا در قسمت تنظیمات گوشی به بخش Connections و یا Wireless & Network وارد شوید.
  2. در این قسمت گزینه ای به نام Mobile Network وجود دارد که باید آن را انتخاب نمایید.
  3. در ادامه گزینه Access Point Names را باز کرده و پس از انتخاب اپراتور همراه اول بر روی گزینه APN ضربه بزنید.
  4. در این قسمت می توانید نام APN را به cmcom تغییر داده و تغییرات را ذخیره نمایید.
ادامه مطلب
معرفی 10 برنامه دانلود از یوتیوب برای موبایل
  • ساخت یک APN جدید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی حذف کردن APN قبلی و ایجاد یک APN جدید است. در بسیاری از موارد این ترفند جواب می دهد و سرعت اینترنت همراه اول در دستگاه شما افزایش خواهد یافت.

برای انجام این کار نیز مانند مرحله قبل عمل می کنیم. تنها در قسمتی که صفحه APN باز می شود به جای تغییر نام، از طریق سه نقطه ای که در گوشه سمت راست وجود دارد، APN موجود را حرف می نماییم. در ادامه باید یک APN جدید بسازیم. برای این کار گزینه ای به نام Add در بالای صفحه وجود درد که با لمس کردن آن مجددا صفحه ای برای ساخت APN باز می شود. در قسمت نام cmcom و یا MCCI Internet را وارد می کنیم و در نهایت تغییرات را ذخیره می نماییم.

بدین ترتیب با روشن کردن دیتای تلفن همراه، شاهد افزایش سرعت اینترنت گوشی خواهیم بود. به طور کلی با تعویض دوره ای نام APN می توان تا حدودی به بالا بردن سرعت اینترنت همراه در اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول کمک کرد.

مرکز تعمیرات موبایل دارای سابقه ای درخشان در زمینه تعمیر و رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی آیفون ، تعمیر گوشی شیائومی ، ال جی، نوکیا، ایسوس، تعمیر گوشی های برند محبوب سامسونگ و تعمیر گوشی هواوی در انواع مدل ها می باشد.
  • ریست کردن تنظیمات شبکه در تلفن همراه

گاهی اوقات ممکن است تنظیمات نادرست شبکه منجر به کند بودن سرعت و یا نبود اینترنت همراه منجر شود. در این گونه مواقع می توان به راحتی با ریست کردن این تنظیمات و انجام تنظیمات جدید مشکل اینترنت را برطرف کرد. برای این کار باید در ابتدا وارد قسمت General management شده و گزینه Reset را انتخاب نمایید. پس از آن در این قسمت گزینه Reset network setting را لمس کرده تا این تنظیمات ریست گردد.

در گوشی های اندرویدی قسمتی به نام Save Data وجود دارد که فعال بودن آن باعث می شود تا سرعت اینترنت به منظور کاهش مصرف اینترنت پایین بیاید. در نتیجه برای داشتن سرعت اینترنتی بالاتر باید این گزینه را غیر فعال نمود.

کد افزایش سرعت اینترنت

ما درمورد کد افزایش سرعت اینترنت همراه اول صحبت کردیم اما برای کد افزایش ایرانسل می توانید  #۲*۴*۵۵۵* را شماره‌گیری کرده و تنظمیات سیم کارت ایرانسل خود را دریافت کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به راهکارهای برای بالا بردن سرعت اینترنت همراه اول در گوشی پرداخته شد. در صورتی که اینترنت گوشی شما با این ترفندها پر سرعت تر نشد، می توانید به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کرده تا تنظیمات گوشی شما را بررسی نماید. همچنین ممکن است گوشی شما قدیمی بوده و قادر به ساپورت کردن از اینترنت های پرسرعت نباشد.

در نهایت نیاز است تا این نکته را بدانید که روش های گفته شده قادر به افزایش سرعت اینترنت از 4G به 5G نیستند و تنها قادرند پهنای باند را افزایش داده و از این طریق به بالا رفتن سرعت کمک نمایند.

برطرف کردن مشکل عدم خواندن سیم کارت از سوی گوشی، تعویض باتری گوشی ، رفع مشکلات هنگ کردن، ، تعویض ال سی دی گوشی ، بازیابی تنظیمات کارخانه سازنده، تعمیر گوشی آب خورده  ، رفع مشکلات مربوط به اسپیکر، تعمیر هارد گوشی  ، رفع مشکل ریست شدن موبایل، تعویض گلس گوشی و  … از اصلی ترین خدماتی هستند که در حوزه تعمیر و عیب یابی تلفن های همراه در این مرکز ارائه می شوند.

سوالات متداول

  1. برای افزایش موقتی سرعت اینترنت همراه اول در گوشی چه راهی را پیشنهاد می دهید؟

ساده ترین راه که به بالا رفتن سرعت اینترنت همراه اول کمک می کند، روسن و خاموش کردن دستگاه می باشد. از این طریق می توانید به صورت موقت از سرعت بالای اینترنت در گوشی خود لذت ببرید.

  1. برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی چه راه هایی را پیشنهاد می کنید؟

خاموش و روشن کردن گوشی، قرار دادن تلفن همراه بر روی حالت هواپیما و راه اندازی دوباره آن، تغییر نام یا ساخت APN برای گوشی و ریست کردن تنظیمات شبکه تلفن همراه از راه های افزایش سرعت اینترنت همراه اول می باشد.

  1. ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی چطور به بالا رفتن سرعت اینترنت همراه اول کمک می کند؟

در صورتی که دلیل کاهش سرعت اینترنت به دلیل عدم تنظیم صحیح تنظیمات شبکه اتفاق افتاده باشد، باید با استفاده از راهکار گفته شده در مقاله تنظیمات را ریست کرده و به حالت اولیه خود بازگرداند.

  1. تغییر نام APN گوشی برای افزایش سرعت اینترنت چگونه انجام می شود؟

APN در واقع مسیری است که برای اتصال اینترنت به اپراتور همراه اول باید طی شود. تغییر نام APN با مراجعه به بخش Mobile Network در تنظیمات گوشی و انتخاب اپراتور همراه اول در گزینه APN قابل انجام است.

3.7/5 - (43 امتیاز)

21 دیدگاه

  1. nayan گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم تفاوت بین apn های cmcon و mcinet چی هستند برای اینترنت همراه اول؟

  2. AliRezaMJ110 گفت:

    با سلام دوستان من امروز خیلی اتفاقی اسم خودم رو جای نام گذاشتم و جای نقطه دستیابی هم اسم اینترنتی ام رو گذاشتم و در کمال ناباوری سرعت عالی شد و … گزینه نوع تائید رو هم روی هیچکدام گذاشتم،همراه اول

  3. رضا گفت:

    ممنون از شما وخسته نباشید خدمت شما استفاده بهینه از منابع معتبر برده شده و کمال تشکر رو دارم به امید پیشرفت روزافزون برای شما و سایت 👌👍

  4. ن.صالحی گفت:

    وقت شما بخیر…من مشکل تعمیر گوشی ندارم..ولی مشکل من اینه که بیشتر مواقع که میخوام با شارج اینترنت همراه اول در اوج ضرورت اسنپ بگیرم..نت کار نمیکنه…ولی با نت ایرانسل همون موقع جواب میده…مگر نه اینه که همراه اول باید امکانات بیشتری برای جذب مشتریانش داشته باشه…ولی اینهمه ضعف در اینترنت واقعا جای سوال داره…تشکر میکنم اگه اعتبار همراه اول مثل قبل بخصوص در وصل اینترنت و قوت اون …رسیدگی بشه…🙏

    • پشتیبان گفت:

      سلام خانوم صالحی عزیز وقت بخیر
      مجموعه تعمیرات موبایل که در این خصوص نمیتونه کاری کنه ما فقط در این مقاله سعی کردیم به شما راهکارهای در خصوص سرعت بخشیدن به اینترنت همراه اول خدمتتون ارائه دادیم امیدواریم که براتون مفید واقع بشه

    • کینگ گفت:

      عزیزم شما تعرفه ازادت خاموشه

  5. مهدی گفت:

    سلام.
    این روش هارو هر بچه ای هم بلده، فقط اتلاف وقت کردی.
    چیزی جدید نداری وبلد نیستی برو یادبگیر، مردم و مثل خودت فرض کردی ابله نادان.

    • KK گفت:

      اینارو واس خرس گنده ای مثل تو نگفت برای کسایی گفت که بلد نبودن و با این راحل ها شاید کارشون درست شد.تویی که چیز جدیدی بلدی بیا یه سایت باز کن توش آموزش بده به مردم . دوروزم نمیونی سایتتو نگه داری ابله نادان.

    • آرمین گفت:

      شما که به فرض خودت بقیرو ابله خطاب میکنی شما بفرما ببینیم چی تو آستین داری،البته من یقین دارم تو فرق دست چپ و راستتم نمیدونی ولی خوب شاید خلاف این رو ثابت کنی منم خجالت زده شم این گوی و این میدان:::

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟