ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو پرچمداران جدید گوگل

گوگل پیکسل 6 پرو

در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل به بررسی ویژگی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به طور کامل خواهیم پرداخت. بعد از ماه ها انتظار، گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بالاخره رونمایی رسمی شدند. این دو گوشی پرچمدار گوگل با تراشه جدید Tensor که به صورت سفارشی برای سری پیکسل 6 ساخته شده همراه با سخت افزار دوربین به روز شده عرضه شده اند.

این سری از گوشی های گوگل موفق شده اند با پرچمداران اپل و سامسونگ مانند آیفون 13 و گلکسی S21 به رقابت در تمام بخش ها بپردازند. پیکسل 6  یکی از مورد انتظارترین گوشی های سال است که افراد زیادی را هیجان زده کرده است.

تعمیرات موبایل

گوگل پیکسل 6 در چه تاریخی عرضه شد؟

گوگل از ابتدا نام پیکسل را برای گوشی های خود انتخاب کرد و این نام تا امروز بر روی سری های مختلف آن مانده است. چندین ماه است که همه جا صحبت از مدل جدید گوشی های گوگل و ویژگی های آن است در این مدت حرف های زیادی در مورد این گوشی شنیده ایم.

گوگل در این مدت از جزئیات بسیاری در مورد پیکسل 6 سخن گفته است و پیش سفارش آن از 19 اکتبر (27 مهر) آغاز شد. اما رونمایی رسمی این گوشی در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) آغاز گردید. گوگل این بار دو سری پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را معرفی کرده است که بر خلاف مدل های سالهای گذشته، تفاوت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بسیار زیاد است و در واقع سری پرو نسخه بزرگتر با کیفیت تر پیکسل 6 است.

گوگل پیکسل 6 پرو

قیمت های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

با توجه به این که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از پرچمداران گوگل هستند و از تمام امکانات و خصوصیات یک گوشی بالا رده برخوردارند اما قیمت آنها نسبت به پرچمداران آیفون و سامسونگ کمتر است.

قیمت این گوشی در آمریکا به شرح زیر است:

  • گوگل پیکسل 6 (128 GB): 599 دلار
  • گوگل پیکسل 6 (256 GB): 699 دلار
  • گوگل پیکسل 6 پرو (128 GB): 899 دلار
  • گوگل پیکسل 6 پرو (256 GB): 999 دلار
  • گوگل پیکسل 6 پرو (512 GB): 1099 دلار

رنگ های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

Pixel 6 و Pixel 6 Pro در رنگ های مختلفی موجود هستند که کاملاً منحصر به فرد به نظر می رسند. تا کنون، تلفن‌های پیکسل طراحی ساده‌ای داشتند که از سایر تلفن های هوشمند متمایز نبود. این موضوع با سری پیکسل 6 به خوبی تغییر کرده و طراحی این گوشی ها پیشرفت زیادی داشته است. هر دو دستگاه پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در سه رنگ مختلف در دسترس هستند.

پیکسل 6 شامل سه رنگ Sorta seaform، Kinda coral و Stormy black است. Sorta seaform یک رنگ سبز با رنگ دوگانه در پشت به نظر می رسد، Kinda coral دارای ته رنگ نارنجی دو رنگ یا مرجانی است و بسیار جذاب به نظر می رسد و Stormy black نیز ابتدایی ترین گزینه رنگ خاکستری است. پیکسل 6 پرو نیز با سه رنگ متفاوت زیبا عرضه شده است. این رنگ ها شامل Sorta sunny، Cloudy white و Stormy black است. Sorta sunny این دارای رنگ زرد مایل به نارنجی است و Cloudy white نیز دارای سفید و خاکستری است و کاملا شیک به نظر می رسد.

طراحی و دیزاین پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

طراحی پیکسل 6 بسیار زیبا و یکی از جالب ترین ویژگی های این گوشی است. این دو گوشی از طراحی دو رنگ با برآمدگی دوربین سیاه رنگی استفاده می‌کنند که تمام عرض پشت را پوشش می‌دهد. دو رنگ پشت گوشی با این برآمدگی تقسیم می شوند. از فضای بالای نوار دوربین می توان برای شناسایی این دو گوشی استفاده کرد. گوگل در طول سال ‌ها عموما یک طراحی مطمئن را برای پیکسل ‌ها انتخاب کرده است، اما این شرکت تصمیم گرفت این بار با سری پیکسل 6 از طراحی مدرن‌ تر و چشمگیرتر استفاده کند.

گوگل پیکسل 6 پروپیکسل 6  استاندارد دارای روکش آلومینیومی مات است در حالی که پیکسل 6 پرو دارای قاب آلومینیومی صیقلی سبک است. هر دو گوشی دارای طراحی صنعتی با گوشه های مربعی هستند. فریم فلزی در دو طرف با شیشه پوشانده شده است. صفحه نمایش در هر دو گوشی با شیشه گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است، در حالی که پشت آن تنها در پرو دارای همان شیشه Victus است. پیکسل 6 استاندارد دارای گوریلا گلس 6 در پشت است.

قسمت جلویی هر دو گوشی تقریباً با اکثر گوشی های اندرویدی مطابقت دارد. هر دو گوشی دارای یک بریدگی سوراخ در مرکز برای دوربین سلفی هستند تا حاشیه ‌ها را به حداقل برساند. در مورد حاشیه‌ ها، پیکسل 6 دارای حاشیه ‌های کمی ضخیم ‌تر در اطراف نمایشگر است. لبه ‌ها نیز در پیکسل 6 صاف هستند. در پیکسل 6 پرو، گوگل یک صفحه نمایش خمیده را انتخاب کرده است که فقط با قاب کناره ‌ها ترکیب می‌شود و در نتیجه حاشیه ‌های کوچک‌تری ایجاد می‌شود. پیکسل 6 و 6 پرو نیز به جای اسکنر اثر انگشت در پشت که در پیکسل 5 وجود داشت، از اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش بهره می برند.

به طور کلی، طراحی جسورانه و منحصر به فرد سری پیکسل 6 به آن کمک می کند تا خود را از سایر تلفن های اندرویدی موجود در بازار متمایز کند.

شما می توانید برای ثبت سفارش گوشی خود بر روی برند آن کلیک کنید. اگر موبایل شما بین برندهای زیر نیست به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات موبایل تماس بگیرید.

صفحه نمایش پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

گوگل پیکسل 6 دارای صفحه نمایش تخت 6.4 اینچی 90 هرتزی است. در واقع این صفحه نمایش یک پنل OLED است در نتیجه دارای رنگ و زاویه دید عالی خواهد بود. پیکسل 5 دارای یک سوراخ در گوشه سمت راست بالای نمایشگر بود که اکنون این سوراخ در پیکسل 6 به مرکز منتقل شده است. حاشیه‌ها نیز کمی در سمت ضخیم ‌تر قرار گرفته ‌اند که وقتی از جلو دیده می‌شود ظاهری کمی قدیمی به گوشی می‌دهد.

از سوی دیگر، پییکسل 6 پرو دارای صفحه نمایش AMOLED خمیده 6.67 اینچی QHD+ 120Hz است. صفحه نمایش استفاده شده یک پنل LTPO است، بنابراین نرخ نوسازی صفحه می تواند از 10 هرتز تا 120 هرتز بسته به چیزی که روی نمایشگر نشان داده می شود متفاوت باشد. این ویژگی یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر است که می‌توانید در گوشی‌ های هوشمند پیدا کنید و شبیه به پنل مورد استفاده در گوشی سامسونگ گلکسی  S21 Ultra است. از آنجایی که پنل به صورت منحنی است، حاشیه ‌های کناره‌ ها بسیار کم هستند. نمایشگر بزرگ، سایز گوشی را بسیار بزرگ می‌کند، اما کاربرانی که محتوای ویدیویی یا تصاویر زیادی را روی گوشی خود تماشا می‌کنند، از این ویژگی لذت خواهند برد. رزولوشن پیکسل 6  از FHD+ در پیکسل 5 به QHD+  افزایش یافته است و تجربه یک پرچمدار واقعی را در اختیار شما قرار می دهد.

میزان حافظه، RAM و SoC در پیکسل 6 گوگل

یکی از بزرگترین تغییرات سری پیکسل 6 استفاده از Tensor SoC خود گوگل است. در طول ارائه این گوشی، گوگل بارها اشاره کرد که چیپست های گوشی های هوشمند به اندازه کافی قادر به مدیریت الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی و ML گوگل نیستند. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند تراشه خود را برای سری پیکسل 6 طراحی کنند. Tensor به گوگل اجازه می دهد چندین الگوریتم یادگیری ماشین را بدون به خطر انداختن عملکرد دستگاه روی گوشی اجرا کند.

پیکربندی هسته تراشه Tensor موجود در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به شرح زیر است:

  • 2x ARM Cortex-X1 با سرعت 2.8 گیگاهرتز
  • 2x ARM Cortex-A76 با سرعت 2.25 گیگاهرتز
  • 4x ARM Cortex-A55 با سرعت 1.80 گیگاهرتز

گوگل می گوید Tensor 80 درصد سریعتر از CPU پیکسل 5 است که از چیپست Snapdragon 765 5G استفاده می کند. پردازنده گرافیکی Mali G78-MP20 یکپارچه دارای 20 هسته است و ظاهرا 370٪ سریعتر از گرافیک پیکسل 5 است.

پیکسل 6 استاندارد دارای 8 گیگابایت رم در تمامی نسخه های ذخیره سازی است در حالی که پیکسل 6 پرو دارای 12 گیگابایت رم است. می‌توانید پیکسل 6 را در پیکربندی‌ های فضای ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی انتخاب کنید، در حالی که پیکسل 6 پرو رده بالاتر در 128، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت موجود است. فضای ذخیره سازی مورد استفاده در هر دو مدل UFS 3.1 است.

بررسی ویژگی های دوربین پیکسل 6

دوربین ‌ها مدت ‌هاست که یکی از اجزای کلیدی مجموعه پیکسل بوده‌اند. این توانایی دوربین گوشی‌ های پیکسل است که تصمیم‌گیری‌ های زیادی برای خرید ایجاد می‌کند. ویژگی های دوربین در پیکسل 6 و 6 پرو قوی تر شده است. تا به حال گوگل به شدت به نرم افزار و الگوریتم های عکاسی محاسباتی خود برای تولید نتایج عالی متکی بود. از زمان اولین نسل پیکسل، همه گوشی‌های این سری دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بودند که در مقایسه با همه سنسورهای بزرگ با اعداد بزرگ که برندهای دیگر برای مدتی از آن استفاده می‌کردند، عقب‌تر بود.

خوشبختانه این موضوع با پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو تغییر کرده است. پیکسل 6 با یک دوربین پشتی دوگانه ارائه می شود: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ و یک لنز 12 مگاپیکسلی سونی IMX 386 فوق عریض. از سوی دیگر، پیکسل 6 پرو دارای یک تنظیم دوربین سه گانه پشتی است که شامل یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی اضافی سونی IMX 586 به همراه دو دوربین پیکسل 6 است. برای عکس‌های سلفی، پیکسل 6 دارای دوربین 8 مگاپیکسلی است در حالی که نوع پرو دارای سنسور 11.1 مگاپیکسلی است.

جدا از بهبودهای معمول در دوربین، گوگل چندین ویژگی نرم افزاری را اعلام کرد که به لطف تراشه Tensor به پیکسل 6 اضافه شده است. این ویژگی ‌ها به شما کمک می‌کنند عکس‌ های بهتری بگیرید یا خروجی کلی تصویر از تلفن‌ ها را بهبود ببخشید. در اینجا به برخی از ویژگی‌ های دوربینی که گوگل برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اعلام کرده اشاره شده است:

  • Real Tone برای نمایش طبیعی رنگ پوست
  • حالت حرکت برای گرفتن عکس های اکشن بهتر
  • رفع تاری چهره برای جلوگیری از تار شدن عکس‌ها
  • پاک کن جادویی برای حذف عناصر ناخواسته از تصاویر

بررسی باتری و شارژ پیکسل 6 گوگل

پیکسل 6 استاندارد دارای باتری 4600 میلی آمپر ساعتی است که بسیار بزرگ است. همچنین، با توجه به اینکه گوگل از سیلیکون خود استفاده می کند، بهینه سازی باتری در حالت ایده آل باید بهتر از استفاده از SoC از یک شرکت دیگر باشد. در ترکیب با بهینه ‌سازی ‌های نرم ‌افزاری، انتظار می‌رود پیکسل 6 عمر باتری بسیار خوبی داشته باشد.

همین امر در مورد پیکسل 6 پرو نیز صدق می کند. مدل بزرگتر پرو دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعت است اما صفحه نمایش بسیار بزرگتری دارد. با این حال، پنل LTPO می‌تواند نرخ تازه‌ سازی خود را به تنها ۱۰ هرتز کاهش دهد تا در هر زمان که نیاز باشد باتری را حفظ کند که امیدواریم به عمر طولانی ‌تر گوشی کمک کند. جدا از باتری های بزرگتر، گوگل فناوری شارژ موجود در سری پیکسل 6 را نیز بهبود بخشیده است.

همه گوشی ‌های پیکسل عرضه شده قبل از سری پیکسل 6  فقط از شارژ سریع تا 18 وات پشتیبانی می‌کردند که به نظر می‌رسد مربوط به سال 2021 باشد. خوشبختانه گوگل با پشتیبانی از سری پیکسل 6 از شارژ سریع سیمی 30 واتی این مشکل را برطرف کرده است. همچنین از شارژ بی سیم سریع 21 وات پشتیبانی می کند. گوگل همچنین Pixel Stand جدید خود را در اواخر امسال عرضه می کند که از شارژ بی‌ سیم سریع پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار پیکسل 6 گوگل

نسخه جدید اندروید با زبان طراحی Material You و قالب UX مبتنی بر کاغذ دیواری ارائه می شود. همچنین دارای یک داشبورد حریم خصوصی است تا نشان دهد کدام برنامه ‌ها از دوربین، میکروفون یا مکان گوشی شما استفاده می‌کنند. علاوه بر این، شما مجموعه ای از ویجت های جدید و بازطراحی شده و تعدادی ویژگی مفید دیگر را دریافت می کنید که با تراشه جدید Tensor کار می کنند.

تراشه Tensor به گوگل امکان می‌دهد تا برخی ویژگی‌های جدید هیجان ‌انگیز از جمله ترجمه زنده را ارائه دهد که می‌تواند پیام‌ ها یا حتی جملات گفتاری را در زمان واقعی ترجمه کند. گوگل همچنین با کمک Tensor پیشرفت ‌های عمده‌ای در تایپ صوتی و صفحه تماس ایجاد کرده است. گوگل همچنین اعلام کرده که تا پنج سال از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو پشتیبانی نرم افزاری ارائه می کند.

امنیت و امکانات اضافی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

گوگل ادعا می کند که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به لطف تراشه امنیتی Titan M2 در کنار Tensor SoC برای ایمن نگه داشتن تمام داده های شما، از ایمن ترین تلفن های هوشمند موجود در بازار هستند. بسیاری از پردازش‌های روی دستگاه با سری پیکسل 6 انجام می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران ارسال داده‌های خود به سرورهای راه دور باشید. در مورد بیومتریک، پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو دارای اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش هستند اما قفل چهره در این دستگاه وجود ندارد.

هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو هستند و IP68 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. همانطور که انتظار می رفت، هیچ جک هدفون در هر دو دستگاه وجود ندارد.

کیس های رسمی و لوازم جانبی پیکسل 6

گوگل معمولا با هر عرضه گوشی چند قاب خوب را در دسترس قرار می دهد و این بار هم همینطور است. با این حال، به نظر می رسد که قاب پارچه ای نمادین پیکسل اکنون از بین رفته است و تنها یک قاب رسمی با طراحی شفاف وجود دارد. لوازم جانبی رسمی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو شامل یک کیس شفاف و یک آداپتور 30 واتی است.

تماس های تصادفی گوشی‌ های پیکسل به مخاطبان

در همین مدت کوتاهی که گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو عرضه شده اند  شاهد چندین مشکل هستیم که توسط کاربران گزارش شده است. ابتدا، گوشی یک مشکل عجیب و غریب سوسو زدن صفحه نمایش را نشان داد و سپس برخی از مشکلات با Always On Display وجود داشت. آخرین موردی که به این لیست ملحق شده است، احتمالا عجیب‌ ترین و آزاردهنده ‌ترین مورد تا کنون است، اما خوشبختانه، گوگل در حال حاضر در حال کار برای اصلاح آن است.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که گوگل پیکسسل 6 و پیکیل 6 پرو آنها با شماره‌گیری خودکار مخاطبین تصادفی، گاهی اوقات در نیمه‌های شب، تماس خودکار برقرار می کند. تعدادی از کاربران تیید کرده‌اند که دستیار گوگل در این مشکل مقصر است زیرا آنها ghost call را در سابقه فعالیت خود پیدا کرده‌اند. غیرفعال کردن دستیار در صفحه قفل برای حل این مشکل به عنوان یک راه حل موقت شناخته شده است. این مشکل، یک باگ بزرگ است که باید هرچه سریع تر توسط گوگل برطرف گردد.

گوگل پیکسل 6  به آن سرعتی که انتظار دارید شارژ نمی شود

شاید لازم باشد انتظارات خود را نسبت به شارژ پیکسل 6 تعدیل کنید. تست‌های Android Authority نشان می‌دهد که پیکسل 6 و 6 پرو به سقف 30 واتی نزدیک نمی‌شوند. بررسی ها نشان داده است که در عمل، شارژر این دستگاه 22 است.

به نظر می‌رسد این گوشی ‌ها ادعاهای گوگل برای رسیدن به شارژ 50 درصدی در 30 دقیقه را برآورده می‌کنند. با این حال پس از آن شارژ خیلی سریع کاهش می‌یابد و زمانی که باتری به ۷۵ درصد رسید، گوشی از استاندارد شارژ جدیدتر USB Power Delivery PPS به مشخصات قدیمی PD 2.0 کاهش می‌یابد.

طبق نتایج آزمایش، گلکسی اس 21 اولترای سامسونگ قدرت کلی بیشتری را از طریق شارژر یکسان می‌کشد، با شدت کمتری کاهش می‌یابد و در تمام مدت از استاندارد شارژ جدیدتر استفاده می‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند این مشکل ممکن است مربوط به نرم‌افزار باشد، زیرا به نظر می‌رسد الگوریتم شارژ تقریبا مشابه با الگوریتم پیکسل 5 است. همچنین مهم است که تاکید کنیم که بازاریابان گوگل وعده شارژ 30 واتی را نمی‌دهند، و فقط به شارژ سریع نیم ساعته اشاره می کنند.

تعویض ال سی دی گوشی اپل ، سامسونگ ، هواوی ، ال جی ، شیائومی ، تعمیرات هارد گوشی ، تعمیر اسپیکر گوشی ، رفع مشکل شارژ موبایل ، تعویض گلس گوشی و قاب آن ، تعویض باتری گوشی ،رفع مشکلات نرم افزاری گوشی مانند هنگ کردن ، تعمیر گوشی آب خورده و بسیاری دیگر از خدمات اصلی و کاربردی در مرکز تعمیرات موبایل هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟