ثبت درخواست تعمیرات ثبت درخواست تعمیرات تماس : 02166487400

هک اینستاگرام و روش های جلوگیری از آن

هک اینستاگرام

هک اینستاگرام

اینستاگرام را می توان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا دانست که کاربران زیادی جهت سرگرمی و یا کسب و کار از آن استفاده می کنند. داشتن حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی و اکانت های شخصی، مانند حریمی است که در یک اتاق خصوصی رعایت می شود. با توجه به این که این شبکه اجتماعی از تعداد مخاطبان بسیار زیادی برخوردار است، احتمال هک شدن کاربران توسط سودجویان وجود دارد. در این مقاله از مرکز تعمیرات موبایل به هک اینستاگرام و روش های جلوگیری از آن پرداخته ایم.

تعمیرات موبایل

چرا حساب اینستاگرام هک می شود؟

هکرها افرادی هستند که قادر به نفوذ به اکانت های شخصی افراد در شبکه های اجتماعی مختلف بوده و از توانایی بالایی در این کار برخوردار هستند. در صورتی که شخصی دارای تعداد فالوورهای بالایی باشد و زحمت زیادی را برای افزایش بازدید پیج خود کشیده باشد، هک شدن آن صفحه می تواند یک اتفاق ناگوار باشد چرا که ممکن است به کسب و کار وی ضربه زده و حتی درآمد او را با اختلال مواجه سازد.

البته اینستاگرام در سرورهای خود از لایه های پیچیده امنیتی استفاده کرده است و به همین دلیل امکان هک کردن آن از طریق سرورها وجود ندارد. اما ممکن است بر اثر عدم تامین امنیت پیج توسط کاربر، هکرها از این موضوع سوء استفاده کرده و به صفحه دست پیدا کنند.

به طور کلی هکرها دارای اهداف مختلفی از هک کردن صفحات افراد دارند. به عنوان مثال برخی هکرهایی که پیج های پرفالوور سلبریتی ها را هک می کنند، اقدام فروش این صفحات کرده و پول خوبی را به جیب می زنند. برخی هم تنها برای کسب شهرت دست به این کار زده و پس از مدتی از صفحه فرد خارج می گردند. اگر شما یک کاربر عادی اینستاگرام هستید و پیجتان هک شده است، ممکن است این اتفاق ناشی از دشمنی و خصومت فردی با شما باشد که با استفاده از یک هکر تصمیم به هک کردن صفحه شما گرفته است.

توجه : مرکز تعمیرات موبایل مرکز اصلی تعمیرات انواع موبایل اعم از تعمیر گوشی سامسونگ ، تعمیر گوشی آیفون ، تعمیر گوشی هواوی ، تعمیر گوشی شیائومی و دیگر برندهای مطرح است، شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

چطور متوجه شویم که پیج اینستاگرام ما هک شده است؟

پس از این که به هر دلیلی حساب اینستاگرام ما هک شد می توان به راحتی متوجه این اتفاق گردید. در بسیاری از مواقع پس از هک شدن اینستاگرام امکان ورود به صفحه شخصی خود وجود ندارد. در این گونه موارد ممکن است شما نام کاربری و پسورد خود را به درستی وارد نمایید اما وارد حساب نشوید. هک شدن دایرکت در این گونه موارد اتفاق افتاده است.

همچنین زمانی که حساب شما هک می گردد، ممکن است عکس هایی را در پیج خود مشاهده کنید که تا به حال آنها را پست نکرده اید. علاوه بر آن از دیگر علائم هک شدن اینستاگرام، فالووینگ ها و فالوورهای ناشناسی است که شما هیچ گاه آن را دنبال نکرده اید. با مشاهده این نشانه ها، گفته می شود که حساب اینستاگرام شما هک ده است و امکان انجام هیچ گونه فعالیتی در صفحه شخصی خود وجود نخواهد داشت.

اما چه کارهایی می توان انجام داد از هک شدن اینستاگرام خود جلوگیری کرد؟ در ادامه به این سوال به طور کامل پاسخ داده شده است.

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام

هک شدن اینستاگرام یک اتفاق بسیار ناراحت کننده است که به راحتی و با یک سری ترفندهای ساده می توان از وقوع آن جلوگیری کرد و امنیت صفحه خود را افزایش داد. در زیر به تعدادی از روش های جلوگیری از هک شدن اینستاگرام اشاره شده است:

استفاده کردن از پسوردهای نه چندان ساده

انتخاب کردن پسورد مناسب باعث می شود تا نیمه راه تامین امنیت پیج اینستاگرام پیش بروید. استفاده از رمزهایی که شامل اعداد و حروف پشت سر هم است باعث می شود تا هکرها به راحتی آب خوردن به آنها دسترسی پیدا کرده و صفحه شما را هک نمایند. بهترین پسورد، پسوردی است که در آن هم از اعداد و هم حروف به صورت بزرگ و کوچک استفاده شده باشد.

همچنین جهت امنیت بیشتر پیج می توان از پسوردهای خودکار گوگل نیز استفاده کرد. با استفاده از گزینه manage password می توان به پسوردهای قوی که گوگل پیشنهاد می دهد اطمینان کرد و در نتیجه از هک شده اینستاگرام جلوگیری نمود.

انجام احراز هویت دو مرحله ای

اپلیکیشن اینستاگرام از روش احراز هویت دو مرحله ای کاربران استفاده می کند تا از هک شدن حساب شخصی آنها جلوگیری نماید.

برای تایید دو مرحله ای نیاز است تا در ابتدا به پروفایل حساب خود وارد شده و قسمت تنظیمات را که با علامت چرخ دنده مشخص شده است انتخاب نمایید. قسمتی به نام two-factor authentication وجود دارد که پس از انتخاب آن باید گزینه ای به نام Require Security Code را انتخاب نمایید. در ادامه باید بر روی گزینه turn on کلیک کرده و در صورت وارد نکردن شماره از قبل، از شما درخواست می شود تا یک شماره تلفن را وارد نمایید. پس از آن یک کد تایید برای شماره وارد شده اسمس می شود که این کد باید به صورت دقیق وارد کادر مربوطه شده و گزینه next انتخاب گردد.

بدین طریق تایید دو مرحله ای اینستاگرام انجام می شود و امکان هک شدن توسط هکرها وجود نخواهد داشت.

 عوض کردن رمز عبور به صورت دوره ای

اگر می خواهید که امنیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید و از هک شدن آن جلوگیری به عمل آورید، نیاز است تا رمز عبوری را که انتخاب می کنید هر از چند گاهی عوض کنید. به عنوان مثال پس از گذشت یک یا دو ماه استفاده از یک رمز، در تنظیمات اینستاگرام رمز دیگری را جایگزین پسورد قبلی نمایید. تجربه نشان داده است که تعویض کردن پسورد اینستاگرام به صورت دوره ای می تواند تا حد زیادی از هک شدن آن توسط هکرها جلوگیری نماید.

بلاک کردن فالوورهای مشکوک

بسیاری از هک هایی که در اینستاگرام اتفاق می افتد از بین فالوورهای پیج است. در نتیجه نیاز است تا در انتخاب فالوورها دقت زیادی نموده و درخواست پیج هایی که به نظر فیک می رسند را قبول نکنید. البته جهت امنیت بیشتر در ارتباط با فالوورها توصیه می شود پیج خود را به حالت private در آورید تا امکان دنبال کردن صفحه شما توسط افراد مختلف بدون بررسی وجود نداشته باشد.

دسترسی نرم افزارهای مختلف را به اینستاگرام قطع نمایید

بسیاری از اپلیکیشن ها در هنگام نصب از کاربر می خواهند که مجوز دسترسی آنها را به اینستاگرام بدهد. بهتر است این اجازه به این برنامه ها داده نشود چرا که در بسیاری از موارد دیده شده است که امکان دسترسی برخی اپلیکیشن ها به دیتابیس های اینستاگرام وجود داشته و احتمال هک شدن آن افزایش می یابد.

جهت غیر فعال کردن این دسترسی نیاز است تا در ابتدا وارد نسخه وب اینستاگرام خود شده و بر روی دایره مانندی که پروفایل شما را نشان می دهد کلیک نمایید. پس از آن با انتخاب گزینه setting، قسمتی به نام Apps and Websites را انتخاب نموده و برنامه هایی که را که از طریق اینستاگرام به آنها وارد شده اید را حذف نمایید.

علاوه بر موارد گفته شده روش های مختلف دیگری نیز جهت جلوگیری از هک شدن اینستاگرام وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به ریست کردن پسورد، log out شدن اینستاگرام پس از هر بار ورود به آن، عدم استفاده از لینک های آبی مشکوک، تامین امنیت ایمیل، استفاده از vpn، قطع کردن اتصال فیس بوک از اینستاگرام و … اشاره کرد.

در صورتی که تعداد فالوورهای شما زیاد است و در معرض هک شدن توسط هکرها هستید می توانید از یک کارشناس امنیت اینستاگرام کمک بگیرید تا امنیت صفحه شما را تامین نماید.

از دیگر خدمات مهم در این مرکز موارد زیر را می توان بر شمرد :

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی دارید بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم ؟